Sabloane de proiectare - Proiectare

CURSUniversitate ASEM Profesor Ahapi

preview iconExtras din document

SABLOANE DE PROIECTARE (Design Patterns) Scopul sabloanelor de proiectare este de a asista rezolvarea unor probleme similare cu unele deja intalnite si rezolvate anterior. Ele ajuta la crearea unui limbaj comun pentru comunicarea experientei despre aceste probleme si solutiile lor. Cartea de referinta pentru sabloane de proiectare este “Design Patterns: Elements of Reusable Object-Oriented Software”, avand ca autori pe Erich Gamma, Richard Helm, Ralph Jonsopn si John Vlissides. Ea este adesea numita “Gang of Four Book” (GoF). Aparuta in 1994, ea s-a bucurat de un mare succes si a activat subiectul sabloanelor in dezvoltarea software, in ultimii ani acesta fiind tratat in numeroase conferinte, articole si carti. Ce este un sablon de proiectare? Un sablon de proiectare descrie o problema care se intalneste in mod repetat in proiectarea programelor si solutia generala pentru problema respectiva, astfel incat sa poata fi utilizata oricand dar nu in acelasi mod de fiecare data. Solutia este exprimata folosind clase si obiecte. Atat descrierea problemei cat si a solutiei sunt abstracte astfel incat sa poata fi folosite in multe situatii diferite. In general, un sablon are 4 elemente esentiale: 1. Un nume prin care poate fi referit. Prin atribuirea de nume sabloanelor de proiectare se creaza un vocabular de proiectare, un limbaj comun de comunicare si documentare. Alegerea numelui este importanta deoarece el devine parte din vocabularul de proiectare. 2. Descrierea problemei. Se explica problema si contextul in care apare, cand trebuie aplicat sablonul.

Download
alert iconRaporteaza o eroare
0 Comenteaza
+1
Posteaza

Curs: Sabloane de proiectare Obiect: Proiectare