Mediul de afaceri - Principiile bussinesului

CURSUniversitate Universitatea de stat Profesor Alexandru

preview iconExtras din document

Mediul de afaceri in Republica Moldova Mediul extern al intreprinderii reprezinta ansamblul factorilor externi si al organizatiilor care influenteaza direct si indirect activitatea intreprinderii. Mediul extern direct sau de lucru este constituit din totalitatea factorilor de mediu care in cazul schimbarii starilor in care se afla influenteaza momentan firma si afacerile ei. • Clientii- Sunt reprezentati de : consumatori, utilizatorii industriali, intreprinderile comercilae, institutiile publice. Ei consuma bunuri (lucrari, servicii) produse de intreprindere. Clientii reprezinta destinatarul eforturilor economice ale firmei. Succesul firmei depinde de analiza comportamentului clientilor, pentru a identifica pozitia sa fata de firma, modul lor de gandire si actiune. Avem clienti individuali si corporativi. • Furnizorii - Ei reprezinta partenerii firmei de la care se aprovizioneaza cu resurse materiale, servicii, forta de munca. Relatiile economice cu clientii si furnizoriise concretizeaza in contracte economice. • Concurentii - Persoane fizice sau juridice care isi disputa aceleasi categorii de clienti sau aceiasi furnizori sau intermediari.

Download
alert iconRaporteaza o eroare
0 Comenteaza
+1
Posteaza

Curs: Mediul de afaceri Obiect: Principiile bussinesului