Tema 9. Planul de afaceri 1. Necesitatea elaborării planului de afaceri 2. Conţinutul planului de afaceri 1. Necesitatea elaborării planului de afaceri Pentru a iniţia un oarecare tip de afacere, în scopul atragerii mijloacelor financiare sau pentru motivarea acestei afaceri, firmele utilizează un instrument important care are denumirea de plan de afaceri sau business plan. Planul de afaceri este un document scris, care conţine informaţie despre conţinutul afacerii iniţiate, resursele şi strategiile utilizate, necesităţile financiare, motivare economică privind obţinerea unui venit pentru o anumită perioadă de timp. Planul de afaceri este acel document care iniţiază şi susţine proiectele firmei, exprimă potenţialul ei de dezvoltare şi ca urmare întreprinzătorul poate trezi interesul şi atrage sprijinul financiar sau de altă natură de la diferiţi parteneri cointeresaţi, cu ajutorul căruia va putea lansa şi dezvolta afacerea propriu-zisă. Pentru ca planul de afaceri să fie convingător, pe lîngă punctele forte ale afacerii este necesar şi de descris şi punctele slabe, adică riscurile care pot apărea în perioada desfăşurării activităţii, măsurile ce pot fi iniţiate pentru prevenirea sau lichidarea efectelor expunerii la risc, creşterea avantajului concurenţial. Planul de afaceri în activitatea mediului de afaceri este utilizat pentru: - iniţierea afacerii atunci cînd se creează întreprinderea; - dezvoltarea unor noi direcţii în cadrul întreprinderii; - schimbări strategice în cadrul întreprinderii; - atragere de mijloace financiare suplimentare; - identificarea şi implicare partenerilor de afaceri.
Comentariul tau va fi primul
Curs: Tema 9.Planul de afaceri Profesor: Platon