Tema N 5. Rolul deciziei în gestionarea firmei de turism la managment - Platon N.

CURSUniversitate ASEM Caiet Management

preview iconExtras din document

Tema N 5. Rolul deciziei în gestionarea firmei de turism 5.1.Conceptul şi factorii deciziei manageriale 5.2.Tipologia deciziilor manageriale 5.3.Etapele procesului decizional 5.4.Rolul informaţiei în procesul de luare a deciziei 5.5.Optimizarea procesului decizional 5.1.Conceptul şi factorii deciziei manageriale Activitatea desfăşurată de managementul firmei turistice este reprezentată de o diversitate de decizii manageriale, prin care se stabilesc obiectivele, direcţiile de acţiune şi modalităţile de realizare a acestora. Decizia este un produs al managementului firmei de turism şi reprezintă un curs de acţiune ales, în scopul realizării anumitor obiective, în condiţii de eficienţă maximă. Decizia reprezintă punctul central al activităţii de conducere, deoarece ea se regăseşte în toate funcţiile managementului, previziune, organizare, antrenare, coordonare, control - evaluare, care sînt în acelaşi timp atribuţiile managerilor din cadrul firmelor turistice. Rolul deosebit al deciziei reiese din faptul că atingerea obiectivelor prestabilite depinde de calitatea deciziilor. Calitatea procesului decizional influenţează reducerea costurilor pentru pachete şi servicii turistice, eficienţa utilizării mijloacelor financiare, creşterea profitului, etc. Decizia managerială este acea decizie, care are urmări nemijlocite asupra deciziilor, acţiunilor şi comportamentelor a cel puţin unei alte persoane. La definirea unei decizii manageriale se are în vedere următoarele aspecte: a) existenţa mai multor alternative la realizarea obiectivelor urmărite de firma turistică; b) orientarea deciziei spre realizarea obiectivelor planificate; c) influenţarea acţiunilor altor persoane prin decizia lansată. Factorul primar ai deciziei manageriale este decidentul. Decidentul este persoana sau grupul de persoane care urmează să aleagă varianta cea mai avantajoasă din mai multe variante posibile, privind adoptarea deciziei, avînd o influenţă mare asupra calităţii deciziei. Decidentul poate fi individual sau colectiv. Calitatea deciziei depinde de calităţile, cunoştinţele şi aptitudinile decidentului, motiv pentru care este necesară atragerea unui număr cît mai mare de persoane la procesul decizional. În acest scop decidentul trebuie să corespundă următoarelor cerinţe:

Download
alert iconRaporteaza o eroare
0 Comenteaza
+1
Posteaza

Curs: Tema N 5. Rolul deciziei în gestionarea firmei de turism la managment Profesor: Platon N.