1. Procedura de elaborare a documentaţiei de proiect. 2. Conţinutul cadru al documentaţiei de proiect. 3. Studiul de pre-fezabilitate şi fezabilitate. 1. Procedura de elaborare a documentaţiei de proiect. Elaborarea documentaţiei de proiect pentru construcţii de orice gen şi categorie se realizează în baza fundamentării investiţiilor, aprobată conform procedurii stabilite, cu respectarea prevederilor din actele legislative şi normative în vigoare. Fazele de pre-fezabilitate şi fezabilitate constituie evaluarea posibilităţilor tehnice şi oportunităţii comerciale şi economice a investiţiilor în construcţii şi se elaborează, de regulă, de către beneficiar (investitor) cu participarea, în caz de necesitate, a organizaţiilor de proiectare şi altor persoane juridice sau fizice. Documentaţia de proiect pentru construcţii şi amenajarea teritorială se elaborează de regulă, în următoarele faze: • Proiect tehnic, caiet de sarcini; • Detalii (desene) de execuţie; • Proiect de execuţie (pentru obiectivele utilizate în masă şi pentru cele simple din punct de vedere tehnic-fază de proiect comasată). Fazele de proiectare se stabilesc de către beneficiar (investitor) şi proiectant, în baza certificatului de urbanism, luînd în consideraţie categoria, importanţa, specificul şi complexitatea obiectivului. Pentru investiţiile publice în construcţie, documentaţia de proiect se elaborează conform prevederilor din Regulamentul privind organizarea licitaţiilor (tenderelor) pentru adjudecarea proiectării investiţiilor publice. Elaborarea documentaţiei de proiect pentru construcţii se efectuează în baza de contract. Contractul este documentul de bază, care reglementează relaţiile de drept şi financiare, obligaţiile şi responsabilităţile reciproce ale beneficiarului şi ale persoanei sau agentului economic, antrenate la elaborarea documentaţiei de proiect. ...
Comentariul tau va fi primul
Curs: Elaborarea, avizarea şi aprobarea documentaţiei de proiect pentru construcţii şi amenajarea teritorială Profesor: Paladi Ion