Tema 6. STUDIEREA PIEŢEI - Paic

CURSUniversitate ASEM Caiet Marketing

preview iconExtras din document

ROLUL ŞI SFERA INVESTIGAŢIILOR DE PIAŢĂ. FACTORII EVOLUŢIEI PIEŢEI. Principalele direcţii de studiere a pieţei: 1. Studierea cererii de mărfuri (servicii): - dimensiunile cererii - structura cererii (repartizarea spaţială) - evoluţia în timp - nevoile de consum (ca izvor a cererii) - consumatorii şi utilizatorii (ca purtători ai cererii) - comportamente, motivaţii de cumpărare. 2. Studierea ofertei de mărfuri: - volumul - structura - gradul de diversificare - localizarea în spaţiu - nivelul competitivităţii - “vârsta produselor” etc. (ciclul de viaţă la care se găsesc produsele). 3. Studierea preţurilor: - modalităţile de formare - raporturi dintre preţuri la diferite produse - interdependenţe ofertă-preţ-cerere - perspectivele preţurilor.

Download
alert iconRaporteaza o eroare
0 Comenteaza
+1
Posteaza

Curs: Tema 6. STUDIEREA PIEŢEI Profesor: Paic