TEMA 6 STUDIEREA PIEŢEI- MARKETING - Paic Mihail

CURSUniversitate ASEM Caiet Marketing

preview iconExtras din document

1. Rolul şi sfera investigaţiilor de piaţă. Factorii evoluţiei pieţei. 2. Cercetarea dimensiunilor şi structurilor pieţei. 3. Studierea cererii de mărfuri. 4. Cercetarea ofertei. 5. Particularităţile cererii şi ofertei în cadrul pieţei de bunuri de utilizare productivă.  ROLUL ŞI SFERA INVESTIGAŢIILOR DE PIAŢĂ. FACTORII EVOLUŢIEI PIEŢEI. Principalele direcţii de studiere a pieţei: 1. Studierea cererii de mărfuri (servicii): - dimensiunile cererii - structura cererii (repartizarea spaţială) - evoluţia în timp - nevoile de consum (ca izvor a cererii) - consumatorii şi utilizatorii (ca purtători ai cererii) - comportamente, motivaţii de cumpărare. 2. Studierea ofertei de mărfuri: - volumul - structura - gradul de diversificare - localizarea în spaţiu - nivelul competitivităţii - “vârsta produselor” etc. (ciclul de viaţă la care se găsesc produsele). 3. Studierea preţurilor: - modalităţile de formare - raporturi dintre preţuri la diferite produse - interdependenţe ofertă-preţ-cerere - perspectivele preţurilor.

Download
alert iconRaporteaza o eroare
0 Comenteaza
+1
Posteaza

Curs: TEMA 6 STUDIEREA PIEŢEI- MARKETING Profesor: Paic Mihail