TEMA 5 CERCETAREA COMPORTAMENTULUI CONSUMATORULUI 1. Analiza comportamentului consumatorului şi factorii care influenţează decizia de cumpărare. 2. Procesul deciziei de cumpărare în cadrul pieţei bunurilor de larg consum. 3. Particularităţile comportamentului de cumpărare pe piaţa industrială. ANALIZA COMPORTAMENTULUI CONSUMATORULUI ŞI FACTORII CARE INFLUENŢEAZĂ DECIZIA DE CUMPĂRARE Orice întreprinzător trebuie în prealabil să cerceteze potenţialul viitorului consumator. Consumatorul trebuie să-şi definească cât mai bine ţinta: ceea ce doreşte. Astfel, ţinta acestuia trebuie să fie cunoscută dinainte de producător. Segmentul de piaţă reprezintă o divizare omogenă a consumatorilor prin prisma unor caracteristici vaste (sex, vârstă, profesie, venit, etc.). Segmentând piaţa, putem găsi mult mai uşor segmentul de piaţă ţintă. Urmează poziţionarea, care constă în stabilirea unor trăsături proprii ale produsului nostru pentru ca acesta să fie uşor distins faţă de concurenţă. Trebuie cunoscute şi anumite aspecte de natură comportamentală a cumpărătorului (cât este dispus să cumpere, motivele, intenţiile de cumpărare, imaginea (despre un produs), etc.). Este necesară studierea altor agenţi economici (concurenţa), în special a comportamentului acestora (ex: prescriptori, cei care recomandă folosirea unui produs, lideri de opinie, capii familiei). Comportamentul consumatorului este dinamic şi de aceea presupune o cercetare continuă. Una din ultimele orientări ale marketingului este fidelizarea clienţilor, lucru ce a dus la „marketingul relaţional”, ceea ce presupune atragerea de noi clienţi de către actualii clienţi. Kotler spunea că conform marketingului modern clientul va deveni REGE.
Comentariul tau va fi primul
Curs: TEMA 5-TEMA 5 CERCETAREA COMPORTAMENTULUI CONSUMATORULUI-MARKETING Profesor: Paic Mihail