TEMA 4-CERCETAREA DE MARKETING - PAIC MIHAIL - Paic Mihail

CURSUniversitate ASEM Caiet Marketing

preview iconExtras din document

TEMA 4. CERCETAREA DE MARKETING 1. Conţinutul cercetării de Marketing. 2. Domeniile cercetărilor de Marketing. 3. Organizarea şi desfăşurarea cercetărilor de Marketing. 4. Metode şi tehnici de cercetare de Marketing. 1. Conţinutul cercetărilor de Marketing. Cercetările de marketing asigură legătura întreprinderii cu piaţa şi un feed-back continuu de informaţii privind reacţiile cererii pentru produsele şi serviciile ei. Informaţiile şi concluziile oferite de cercetările de marketing sunt utile în toate fazele procesului decizional: identificarea şi compararea alternativelor decizionale, adoptarea deciziei, urmărirea efectelor deciziei adoptate. Cercetarea de marketing trebuie să asigure managerului firmei o sumă de informaţii, concluzii, soluţii care să-i permită fundamentarea strategiei firmei pe piaţă, identificarea priorităţilor, ameninţărilor oferite de conjunctură. Fără informaţii rapide, complete şi de actualitate, toate aceste deziderate nu pot fi atinse. Asociaţia Americană de Marketing defineşte cercetarea de marketing ca fiind culegerea sistematică, înregistrarea, stocarea şi analizarea datelor privind aspecte legate de marketingul bunurilor şi serviciilor. (a doua definiţie): în esenţă, cercetarea de marketing - reprezintă o serie de activităţi prin intermediul cărora, cu ajutorul unor concepte, tehnici ştiinţifice se realizează specificarea, măsurarea, culegerea, analiza informaţiilor de marketing destinate conducerii unităţii economice, pentru cunoaşterea mediului în care funcţionează, identificarea oportunităţilor şi evaluarea alternativelor acţiunilor de marketing şi a efectelor acestora. Aspectele definiţiilor: 1. Cercetările de MK trebuie să fie efectuate sistematic 2. Cercetarea de MK nu este o măsură unică ci include un ansablu de acţiuni sau procese

Download
alert iconRaporteaza o eroare
0 Comenteaza
+1
Posteaza

Curs: TEMA 4-CERCETAREA DE MARKETING - PAIC MIHAIL Profesor: Paic Mihail