I.Aparitia si dezvoltarea MK O prima actiune care include elemente ale Mk se considera ca apartine palarierului J.Astor care in anul 1970 a angajat un artist pentru a proiecta palarii destinate femeelor elegante din new York.Mai mult artistul facea si demonstratii practice pe strazile New Yorkului.Identificam astfel 2 elemente importante:proiecatrea,disainul,respective promovarea acestuia. MK apare in a 2-a jumatate a sec. 19 odata cu revolutia industrial. In evolutia sa MK trece prin mai multe etape,orientari: 1. Orientarea tehnologica(spre productie),a 2-a jum. A sec XIX(1900-1930) se caracterizeaza prin urmatoarele: a) productie de serii si in masa in principal in produse destinate sadisfacerii nevoilor fundamentale ale omului b)obiectivul central al MG firmei este de a obtine produse la costuri minime pe baza unei organizare minutioase a procesului de fabricatie c)in conditiile unei concurente slabe nu erau necesare efortul deosebit de mare.mentalitatea managementului firmei consta in aceea ca”tot ceea ce putem produce putem vinde” MK indeplinea o singura functie :de facturare si desfacere. 2.Orientarea promovarii (spre vinzare)(1930-1950)
Comentariul tau va fi primul
Curs: TEma 1-6 MK Profesor: Paic Mihai