Modulul I. STATUTUL ŞTIINŢELOR EDUCAŢIEI 1.1. Definiri conceptuale 1.2. Evoluţia ştiinţelor pedagogice/educaţiei 1.3. Normativitatea pedagogică 1.4. Taxonomia ştiinţelor pedagogice/educaţiei 1.5. Pedagogia în sistemul de ştiinţe socioumane Modulul II. CLASIC ŞI MODERN ÎN EDUCAŢIE 2.1. Tradiţie şi modernitate în educaţie 2.2. Funcţiile şi caracteristicile educaţiei 2.3. Structura şi funcţionarea educaţiei 2.4. Interdependenţa formelor generale ale educaţiei 2.5. Direcţii de evoluţie a educaţiei: educaţia permanentă şi autoeducaţia Modulul III. FINALITĂŢILE EDUCAŢIEI 3.1. Definirea conceptului 3.2. Problematica şi funcţiile finalitatilor educatiei 3.3. Niveluri si categorii de finalitati ale educatiei 3.4. Finalităţi macrostructurale şi microstructurale. Implicaţii practice 3.5. Ierarhizarea şi clasificarea obiectivelor Modulul IV. DIMENSIUNILE EDUCAŢIEI 4.1. Definirea conţinuturilor generale ale educaţiei 4.2. Dimensiunile educaţiei Educaţia morală Educaţia intelectuală Educaţia tehnologică Educaţia estetică Educaţia psihofizică 4.3. Metode de educaţie 4.4.Caracterul deschis al conţinuturilor - „Noile educaţii” Modulul V. SISTEMUL DE EDUCAŢIE 5.1. Sistem de educaţie şi sistem de învăţămînt 5.2. Structura de funcţionare 5.3. Procesul de învăţămînt 5.4. Managementul şi schimbarea în sistemul de învăţămînt Modulul VI. AGENŢII EDUCAŢIEI 6.1. Formarea profesorului: roluri, competenţe, stiluri 6.2. Personalitatea elevului şi comportamentul şcolar 6.3. Valorificarea factorilor dezvoltării psihice a personalităţii (mediul, ereditatea, educaţia) şi factorilor educativi Modulul VII. PROIECTAREA ŞI REALIZAREA ACŢIUNII EDUCAŢIONALE 7.1. Profesorul diriginte 7.2. Proiectarea curriculară. Repere conceptuale. 7.3. Curriculum la dirigenţie 7.4. Activitatea educativă a dirigintelui
Comentariul tau va fi primul
Curs: Teoria Educatiei - Suport de curs Profesor: Oboroceanu Veronica