În standardele internaţionale ISO 8402 TQM este definit ca „un sistem de management al unei organizaţii, centrat pe calitate, bazat pe participarea tuturor membrilor săi, prin care se urmăreşte asigurarea succesului pe termen lung, prin satisfacerea clientului şi obţinerea de avantaje pentru toţi membrii organizaţiei şi pentru societate." Principalele elemente componente ale celor trei termeni ai TQM sunt: - prin TOTAL înţelegem că toate procesele, produsele şi serviciile unei organizaţii, din fiecare fază a spiralei calităţii sunt corelate şi impli¬cate în realizarea şi îmbunătăţirea calităţii; - prin QUALITY înţelegem satisfacerea cerinţelor clienţilor şi ale societăţii, prin aplicarea conceptului „zero defecte" şi îmbunătăţirea continuă a proceselor şi a rezultatelor acestora; - prin MANAGEMENT înţelegem că problema calităţii este esen¬ţială pentru conducerea întreprinderii care are misiunea de a antrena tot personalul pentru a avea iniţiative şi, în acelaşi timp, răspunde pentru cal¬itatea muncii sale. ...
Comentariul tau va fi primul
Curs: Managemntul calitatii totale Profesor: Oberst Ala