Esenţa Managementului Calităţii - Oberst Ala

CURSUniversitate ASEM Caiet Managementul Calitatii

preview iconExtras din document

1. Definiţia Managementului Calităţii (MC) 2. Funcţiile MC 3. Principiile MC 4. Strategiile calităţii § 1 Definiţia managementului calităţii Managementul calităţii este partea componentă a managementului unei organizaţii în care planificarea strategică, alocarea resurselor şi alte activităţi sistematice (planificarea, activităţile operaţionale, evaluarea şi controlul calităţii) sunt îndreptate către atingerea calităţii. Managementul calităţii (denumire asupra căreia nu există încă un acord unanim la nivel internaţional, fiind utilizaţi următorii termeni: controlul total al calităţii [TQC – Total Quality Control], controlul calităţii la nivelul tuturor activităţilor companiei [CWQC – Company Wide Quality Control], calitatea totală, managementul total al calităţii sau managementul calităţii totale [TQM – Total Quality Management], în general, toţi cu semnificaţii apropiate, reunesc în proporţie preponderentă experienţa şi conceptele mondiale ale caliticienilor de vârf şi ale organizaţiilor, care au înregistrat succese în domeniul calităţii, căpătând o largă extindere după anul 1990. Bazele managementului calităţii au fost definite în baza cercetărilor şi lucrărilor elaborate de pionierii mişcării pentru calitate – oameni de ştiinţă, dar şi practicieni, începând, mai ales, cu anii 50. Cei mai importanţi precursori ai managementului calităţii sunt consideraţi: W.Edward Deming, Joseph M.Juran, Armand V.Feigenbaum, Kaoru Ishikawa şi Philip B.Crosby. ...

Download
alert iconRaporteaza o eroare
0 Comenteaza
+1
Posteaza

Curs: Esenţa Managementului Calităţii Profesor: Oberst Ala