Proiectarea didactica in invatamintul prescolar - Munteanu Tamara

CURSUniversitate UST Caiet Filosofie

preview iconExtras din document

1. Ce este proiectarea didactică? Reprezintă „procesul de anticipare a paşilor ce urmează a fi parcurşi în realizarea activităţii didactice”, presupunând o analiză a componentelor curriculum-ului (finalităţi, conţinuturi, strategii, evaluare) şi elaborarea unei ipoteze de lucru. „Proiectarea didactică este procesul de anticipare a obiectivelor, conţinuturilor, metodelor şi mijloacelor de învăţare, a instrumentelor de evaluare şi a relaţiilor ce se stabilesc între toate aceste elemente în contextul unei modalităţi specifice de organizare a activităţii didactice.” (Mariana Momanu, 1998) 2.Ce reprezintă modelul curricular al proiectării didactice? Este modelul modern ce presupune realizarea proiectării, pornind de la competenţe (obiective) pentru a ajunge la conţinuturi, metodologie şi evaluare, spre deosebire de modelul tradiţional (didacticist) care pleacă de la conţinuturi, mergând spre obiective, , metodologie şi evaluare. ...

Download
alert iconRaporteaza o eroare
0 Comenteaza
+1
Posteaza

Curs: Proiectarea didactica in invatamintul prescolar Profesor: Munteanu Tamara