Mk turistic - MK turistic

CURSUniversitate ASEM Profesor Gaugas t.

preview iconExtras din document

Continutul si esenta MKT 1. Conceptul si particularitatile MKT 2. Functiile si evolutia MKT 1. Conceptul si particularitatile MKT Marketingul Turistic este ansamblul de metode si tehnici orientate spre evidentierea si saisfacerea necesitatilor consumatorilor motivate de dorinta de a calatori precum si organizarea unor agentii sau asociatii capabile sa satisfaca la maxim aceste categorii de nevoi. MKT este denumirea sistemica ce coordoneaza activitatea intreprinderilor turistice si a politicii de stat in domeniul turismului. MKT se bazeaza pe urmatoarele principii: • oferirea unor produse turistice care sunt necesare si corespunzatoare necesitatilor clientilor • Stuiderea cererii existente pe piata turistica si evidentierea directiilor turistice prioritare • Testarea detsinatiilor noi pana la lansarea lor pe piata • Corespunderea politicii de MKT cu obiectivele stabilite de intreprindere • Analiza ciclului de viata al produsului touristic si renovarea produselor turistice Particularitatile MKT • In domeniul turismului activitatea de MK trebuie sa se orienteze in special la dirijarea cererii turistice si mai putin la stimularea ei. Cererea la serviciile turistice are o crestere continua si industria turismului depinde mai putin decat alte ramuri de oscilatiile economice, de aceea pentru MKT este mai importanta sarcina de a orienta cererea in directia necesara agentiei. • Rolul deosebit de important al activitatilor de MK in perioada extra sezoniera. turismul este inlfuentat de factorul sezonier ce conditioneaza necesitatea diversificarii serviciilor turistice si utilizarea pe larg a activitatilor de MK in perioada extrasezoniera. • Elaborarea mixului de MK pe etape deoarece in domeniul turismului pot exista diferente de timp si spatiu intre momentele procurarii si consumarii produselor turistice, activitatea de MK este organizata in 3 etape: 1) etapa informative; 2) etapa process/consumului propriuzis; 3) etapa rezultativa • MKT are un character institutional bine pronuntat. Deoarece dezvoltarea turismului impune necessitate participarii statului in finantarea infrastructurii, determinarea formalitatilor turistice si utilizarea valorilor culturale. Mixul de MK este influentat de politica de stat. • Rolul deosebit de important al factorilor psihologici, comportamentali si sociali ai consumatorilor in decizia de cumparare • Asigurarea veridicitatii informatiei despre produsul touristic

Download
alert iconRaporteaza o eroare
0 Comenteaza
+1
Posteaza

Curs: Mk turistic Obiect: MK turistic