Elementele sistemului: 1.Postul 2. Funcţia 3. Compartimentul 4.Nivelul ierarhic 5. Ponderea ierarhică 6. Relaţiile organizatorice Postul este elementul primar al structurii organizatorice şi poate fi definit prin ansamblul obiectivelor, sarcinilor, competenţelor şi responsabilităţilor ce revin unui salariat în mod organizat şi permanent la un anumit loc de muncă. Compartimentul reprezintă un grup de persoane care desfăşoară activităţi omogene şi/sau complementare, sunt situate pe acelaşi nivel ierarhic şi conduse nemijlocit de un singur manager. Funcţia este reprezentată de totalitatea posturilor care reprezintă caracteristici principale asemănătoare. Ea generalizează posturi asemănătoare ca arie de cuprindere a autorităţii şi responsabilităţii. După natura si amploarea obiectivelor, sarcinilor, competenţelor şi responsabilităţilor, funcţiile se clasifică în două tipuri principale: de conducere si de execuţie. Ponderea ierarhică reprezintă ansamblul persoanelor şi compartimentelor aflate sub autoritatea directă a unui manager. Nivelul ierarhic este format din totalitatea subdiviziunilor organizatorice situate la aceeaşi distanţă ierarhică de consiliul de administraţie al întreprinderii. Numărul nivelurilor ierarhice are o importanţă deosebită pentru buna desfăşurare a conducerii organizaţiei, deoarece reducerea lor înseamnă scurtarea circuitelor informaţionale, diminuarea posibilităţilor de distorsionare a informaţiilor, creşterea operativităţii decizionale şi operaţionale. ...
Comentariul tau va fi primul
Curs: Subsistemul organizatoric Profesor: Mironov S.