Produse cosmetice si de parfumerie sunt amestecuri de substante chimice naturale sau sintetice, care se folosesc in scopul ingrijirii corpului omenesc,in vederea asigurarii mentinerii echilibrului fiziologic si a starii de sanatate corespunzatoare. Denumirea lor deriva de la cuvantul grecesc “Kosmeticos”,ce inseamna igiena pielii. Progresele stiintei si tehnicii au precizat si fundamentat factorii care intervin in fizilogia pielii.Acesta a determinat o largire a gamei de materii prime si implicit a sortimentelor care sa acopere necesitatile de utilizare. Notiunea cuprinde o sfera mai larga si anume de: -Cosmetica fiziologica bazata pe ingrijirea pielii, fetei, corpului, a parului etc., pentru a le asigura functii de nutritie si dezvoltare normala. -Cosmetica decorativa bazata pe obtinerea unui aspect cat mai placut,curat si atragator. Tehnologia obtinerii produselor cosmetice si de parfumerie consta in procese de conditionare. Obtinerea in faza pilot productiv (pentru produsele noi lansate in vederea prospectarii pietii si a formulelor proprii), dar mai ales la scara industraiala a produselor cosmetice realizeaza un dublu scop , si anume : valorificarea resurselor de materii prime naturale, prin transformarea in produse de larga si eficienta utilitate, dar si producerea bunurilor de larg consum. Inainte de a introduce in consum un produs cosmetic, dupa ce cercetarile si probele de laborator au dat completa satisfactie, se efectueaza aplicatii sistematice si “teste epicutanale” in clinici de specialitate,atat cu produsul respectiv,cat si - dupa caz – cu unii componenti ai retetei spre a verifica eficienta produselor si respectiv inofensivitatea acestora sau a componentilor pe care ii contin. La avantul industriei cosmetice a contribuit chimia. CLASIFICAREA PRODUSELOR COSMETICE Pentru clasificarea produselor cosmetice, ca si in alte domenii ale tehnologiei chimice, sunt utilizate urmatoarele criterii, si anume : modul de intrebuintare si efect , modul de prezentare etc. ; insa cel mai frecvent intalnit este modul de clasificare in functie de finalitate si respectiv de scopul utilizarii – scopuri de fapt pentru care sunt create toate produsele cosmetice. A. Produsele de igienă 1. Săpunurile de toaletă, spumante şi şampoane de baie - conţin substanţe grase (78-80%) şi apă (aprox.14%) a. Săpunurile de toaletă: - gama sortimentală: - săpunuri de toaletă obişnuite - săpunuri de toaletă fine şi extrafine - săpunuri medicinale şi dezodorizante: - săpun cu sulf 10% - săpun cu borax 2% - săpun cu gudron de fag 5% - săpun special cu vitamina F - săpunuri transparente cu alcool -> pentru tenuri grase - săpunuri pentru copii (materii prime de calitate excepţională) - săpunuri dezodorizante (pt. îndepărtarea florei microbiene nocive la nivelul pielii)
Comentariul tau va fi primul
Curs: Produsele Cosmetice, notiuni generale, sortimentul, indici de calitate Obiect: Merciologie