Caracteristicile serviciilor, asa cum au fost ele formulate de Philip Kotler si însusite de majoritatea specialistilor de marketing, sunt: Intangibilitatea serviciilor; Inseparabilitatea serviciilor; Perisabilitatea serviciilor; Variabilitatea serviciilor. Intangibilitatea reprezinta caracteristica esentiala a serviciilor. Ea exprima faptul ca acestea nu pot fi vazute, gustate, simtite, auzite sau mirosite înainte de a fi cumparate, constituindu-se într-un factor important al separarii tot mai accentuate a prestatorului de client, cu consecinte serioase în cunoasterea reciproca a derularii actelor de vânzare-cumarare cu maximum de eficienta. În cazul serviciilor turistice exista multe mijloace pentru a putea fi concretizate. De exemplu: un hotel vrea sa dezvolte imaginea unui serviciu rapid si eficace. Acest hotel dispune de mai multe posibilitati: localul, interiorul si exteriorul, trebuie reamenajate: intrari multiple, canalizarea traficului, ghisee pentru cazare multiple pentru a se evita aglomeratia, o ambianta placuta, personalul usor de identificat, îmbracat solemn si profesional, mobilierul trebuie sa fie modern si sa dea hotelului imaginea ca este în topul progresului, informatii, prospecte clare si promitatoare, cu fotografii corespunzatoare care sa reflecte imaginea hotelului, tarifele explicate clar în fiecare ocazie. Inseparabilitatea reprezinta caracteristica serviciilor de a nu putea fi desprinse de prestator, înteles atât spatial cât si temporal. Din acest motiv, nevoia se servicii se satisface, de regula, prin consumul acestora în momentul prestarii. ...
Comentariul tau va fi primul
Curs: Caracteristicile specifice serviciilor Obiect: Marketingul Serviciilor