FACTORI CARE POT STIMULA CUMPĂRAREA Adina Claudia Neamtu - Marketing si logistica

CURSUniversitate ASEM Profesor Adina claudia

preview iconExtras din document

Cunoaştem tipul de cumpărător sau de consum, şi modul în care aceste aspecte au impact asupra unei strategii de marketing? Cum se poate asigura eficacitatea unei strategii de marketing orientată către piaţa ţintă. Cumpărătorii, de la consumatorii individuali până la consumatorii organizaţionali sunt diferiţi unii faţă de alţii în raport de comportamentul de cumpărare sau consum. Astfel de comportamente pot varia datorită unor influente diverse, iar înţelegerea caracteristicilor de cumpărare ale consumatorilor şi segmentarea pieţei, poate permite identificarea unei multitudini de instrumente de marketing strategic şi punerea în aplicare a acestora. Având în vedere timpul necesar şi costurile implicate de cercetarea de piaţă pentru a izola şi a localiza consumatorii ţintă sau piaţa de afaceri, o organizaţie se poate asigura că strategia ei de marketing este adecvată utilizând marketingul ţintă sau chestionarea clienţilor reprezentativi, a liderilor de influenţă, a mediilor, organizaţiilor şi identificarea caracteristicilor interpersonale. Concis, marketingul ţintă defineşte relaţia dintre un consumator şi un produs pe bază de segmentare a pieţei, ceea ce semnifică împărţirea pieţei în segmente de cumpărători fundamentate pe aspecte cum ar fi nevoile sau caracteristicile personale, urmând procesul de evaluare bazat pe atractivitatea segmentelor care, la rândul său, ulterior determină acţiunea adecvată pentru a realiza o ofertă competitivă pentru beneficiul consumatorului ţintă. Toate aceste strategii sunt interpretate ca o bază pentru cercetarea de marketing şi realizarea unui plan strategic corespunzător şi a bugetului colectiv.

Download
alert iconRaporteaza o eroare
0 Comenteaza
+1
Posteaza

Curs: FACTORI CARE POT STIMULA CUMPĂRAREA Adina Claudia Neamtu Obiect: Marketing si logistica