1.1. Definirea și elementele aprovizionării Activitatea de aprovizionare a unităţilor economice este una din principalele în cadrul ei cu care se începe procesul de producţie şi asupra căreia se concentrează atenţia întreprinderii şi care necesită alocarea unor resurse financiare considerabile. Managementul aprovizionării reprezintă activitatea prin care se asigură elementele materiale şi tehnice necesare producţiei, în volumul şi structura care să permită realizarea obiectivelor generale ale întreprinderii, în condiţiile unor costuri minime şi ale unui profit cât mai mare Etapele procesului de aprovizionare (lanţul aprovizionării) sunt următoarele: 1. Analiza ofertelor. 2. Alegerea furnizorilor. 3. Acceptarea ofertelor. 4. Negocierile. 5. Încheierea contractelor 6. Procurare (achiziţionare). 7. Organizarea transportului. 8. Recepţia şi stocarea mărfii. 9. Testarea mărfii. 10. Lansarea în producţie (alimentarea). Schematic lanţul de aprovizionare este prezentat în figura 1.1.
Comentariul tau va fi primul
07:38Curs: Managmentul aprovizionari si vinzari Obiect: Managment