Guru in romana - Managementul Calitatii

CURSUniversitate ASEM Profesor Turcanu Gheorghe

preview iconExtras din document

Concepte elaborate şi aplicate de acesta, cele mai importante fiind prezentate în continuare. 1. În anul 1960, Crosby a creat mişcarea “zero defecte”, pe care a introdus-o pentru prima dată la firma Martin Marieta [44]. 2. Crosby şi-a axat activitatea pe “prevenire”. După el procesul de management al calităţii trebuie să se bazeze pe “măsuri preventive”. El respinge metodele statistice, pe baza cărora se acceptă existenţa defectelor şi se consideră că la anumite momente de timp acestea sunt inevitabile. Referitor la acest lucru el declară [17]: “ne-am obişnuit să credem că erorile sunt inevitabile şi am început chiar să le planificăm…. 3. Crosby a făcut cunoscut sloganul “fă-o bine de la început”, folosit pentru prima dată la firma Western Electric [44], la mijlocul anilor ’30, argumentând prin: “e mai ieftin să faci lucrurile bine de la început”. 5. Crosby recomandă procesul continuu de îmbunătăţire ca un mijloc de atingere a scopului “zero defecte”. 6. În anii ’70, ca vicepreşedinte şi director de calitate la Trustul ITT, este mentorul care introduce “Calitatea Totală” în activitatea consiliului de conducere. 7. În anul 1979, Crosby s-a evidenţiat în mod deosebit în domeniul calităţii după publicarea cărţii sale “Quality is Free - Calitatea este gratis”, în care îl citează pe preşedintele de atunci al companiei ITT, Harold S Geneen, care afirma: “Calitatea nu este numai bună; este şi gratis. Şi nu e numai gratis, este cel mai profitabil produs pe care îl avem”. 8. Crosby dă în cartea “Quality is Free” o definiţie calităţii, rămasă celebră, conform căreia aceasta reprezintă “conformitatea cu

Download
alert iconRaporteaza o eroare
0 Comenteaza
+1
Posteaza

Curs: Guru in romana Obiect: Managementul Calitatii