Asigurarea calitatii in invatamintul european - Managementul Calitatii

CURSUniversitate ASEM Profesor Turcanu Gheorghe

preview iconExtras din document

Dovedesc incapabili să susţină efortul necesar pentru încheierea la timp a studiilor superioare, profitul adus de această formare este atît de limpede recunoscut în societate încît universitatea este de acum puternic angajată în educaţia pe tot parcursul vieţii (lifelong learning), iar unele ţări au introdus sisteme de recunoaştere a experienţei profesionale ori capitalizare a rezultatelor de formare, care deschid o perspectivă temporală îndelungată oricui doreşte să dobîndească un titlu universitar. Schimbările actuale privesc deci regimul de distribuţie al unui serviciu (de utilitate publică recunoscută), care se extinde rapid, dar a cărui calitate trebuie menţinută în sfera unei vieţi intelectuale autentice. În viitoarea societate a cunoaşterii, în care principalele efecte economice vor fi produse de servicii din sfera intelectuală, şi de bunuri imateriale, educaţia îşi continuă rolul crucial sub forma unui învăţămînt superior de masă. Nu este vorba de un complot împotriva inteligenţei, ci de unul dintre aspectele dezvoltării. Expresia „masificarea învăţămîntului superior” conţine implicit o judecată de valoare, deoarece termenul de „mase” conotează experienţele nefericite ale fascismului şi socialismului, iar bunurile intelectuale şi culturale de nivel superior sunt considerate inaccesibile „maselor”. Ar fi mai corect să se vorbească despre „democratizarea accesului la învăţămîntul superior”, deoarece educaţia terţiară, departe de a căpăta un conţinut diluat prin masificare, reflectă dimpotrivă un stadiu mereu mai avansat al ştiinţei şi tehnologiei, participînd la cursa progresului cunoaşterii în plutonul de frunte. Regulile de acces, devenind mai cuprinzătoare, reflectă voinţa politică sancţionată prin

Download
alert iconRaporteaza o eroare
0 Comenteaza
+1
Posteaza

Curs: Asigurarea calitatii in invatamintul european Obiect: Managementul Calitatii