Indicatorii Noncalităţii - Managementul Afacerilor

CURSUniversitate ASEM Profesor Turcanu

preview iconExtras din document

1. 2-3 defecte condiţionează 70-80% defecte. (După Pareto) 2. Demeritele produselor 3. Măsurarea rebuturilor 4. Indicatorii reclamaţiilor cumpărătorilor 1. 2-3 defecte condiţionează 70-80% defecte. (După Pareto) În practica multor întreprinderi s-a constatat că din totalul defectelor care apar în timpul proceselor de producţie, 2-3 tipuri au o pondere de 70-80%. Acest fapt dovedeşte că defectele nu suni uniform distribuite şi, de cele mai multe ori, un număr redus care afectează însă caracteristici de calitate deosebit de importante, au o pondere mare în totalul pierderilor datorate noncalităţii. Agentul micului business se întâlneşte deseori cu unele şi aceleaşi probleme, care nu sunt importante ca număr ci sunt importante reieşind din efectul care îl au asupra firmei. De exemplu: Agentul economic „X” procură materia primă de la acelaşi furnizor pe o perioadă de 3 ani. Timp de 3 ani defectele care apar la o anumită etapă a procesului de producţie sunt aceleaşi şi sunt şi din cauza materiei prime. Aceste defecte au cauzat în total circa 10 mii lei pierderi, din totalul de 14 mii lei pierderi. Deci avem 2 probleme de bază în cadrul organizaţiei: 1. materia primă; 2. o etapă a procesului tehnologic. Acestea împreună cauzează 10/14= 0,714 sau 71,4% din totalul de probleme care apar. Restul problemelor sunt în minoritate şi nu necesită o soluţionare rapidă, adică accentul trebuie de pus pe soluţionarea problemelor principale şi nu secundare. 2. Demeritele produselor Managerul trebuie să fie în stare să facă o analiză comparativă a produselor/serviciilor care le produce/realizează firma sa, respectiv cu produsele/serviciile altor firme. În aşa mod se stabileşte o balanţă pe care sunt puse meritele şi demeritele produselor şi serviciilor. Demeritul produsului este un indicator care reflectă atât lipsa de calitate cât şi calitatea inferioară. Metoda demeritelor presupune mai întâi inventarierea şi analiza caracteristicilor de calitate ale produsului şi a defectelor posibile. Analiza calităţii prin metoda demeritelor se face cu ajutorul unui document special numit jurnalul calităţii în care se consemnează: - defectele principale pe categorii de defecte; - numărul produselor verificate zilnic; - numărul defectelor constatate pe categorii de defecte; - coeficientul defectelor; - graficul coeficientului defectelor; - demeritul; - graficul demeritului. ...

Download
alert iconRaporteaza o eroare
0 Comenteaza
+1
Posteaza

Curs: Indicatorii Noncalităţii Obiect: Managementul Afacerilor