Capitolul II. Conceptul şi esenţa Managementului Corporativ Tema 2.1. Esenţa şi conţinutul Managementului Corporativ. În condiţiile Moldovei, o studiere permanentă a problemelor legate de argumentarea structurii raţionale a aparatului de dirijare a firmei (în cadrul businessului mare, de aceasta se ocupă managementul corporativ special), sistemului de comunicaţii şi fluxuri informaţionale, metodelor de adoptare a deciziilor administrative în condiţiile de computerizare şi controlului asupra executării lor. Totodată se analizează realizările în domeniul statisticii matematice moderne şi tehnologia computerelor. Crearea şi asigurarea condiţiilor funcţionării economiei de piaţă liberă în ţara noastră au impus cu necesitate realizarea unui cadru juridic adecvat care să reglementeze statutul noilor agenţi economici şi raporturile juridice la care aceştia participă. În Republica Moldova o perioadă mare de timp nu au existat forme private de activitate. În perioada de tranziţie, mai corect ar fi spus de rupere a legăturilor social-economice cu ţările sistemul socialist, au apărut forme noi de activitate, bazate pe capital cumulativ, social: societăţi pe acţiuni, bănci comerciale pe acţiuni, fonduri de investiţii, companii de trust, etc. Odată cu apariţia acestora a apărut şi probleme noi: bonurile patrimoniale dădeau drept la o parte din patrimoniul statului, dar nu indicau metodologia de formarea a relaţiilor noi, într-o economie inedită. Proprietarii, acţionarii, pe de o parte deţin putere asupra capitalului social, pe de altă parte nu sunt în stare, practic, din cauza numărului foarte mare să influenţeze deciziile consiliului şi a organului executiv. Teoriile managementului corporativ, atât în Republica Moldova, cât şi peste hotare sunt în curs de formare, cu toate că uniunile corporative au o dezvoltare destul de semnificativă. Formaţiunile corporative în Republica Moldova au apărut odată cu destrămarea sistemului sovietic. Şi dacă în anul 1990 în societăţile pe acţiuni n-au înregistrat o creşterea majoră atunci pe parcursul anilor de tranziţie numărul şi importanţa lor a crescut. Managementul corporativ este ştiinţa ce studiază mecanismul şi procedurile de elaborare şi adoptare a deciziilor de planificare, organizare, motivare şi control asupra realizării lor, complexitatea proceselor, fenomenelor şi relaţiilor ce au loc în cadrul instituţiilor de drept-persoane juridice bazate pe capital cumulativ.
Comentariul tau va fi primul
21:59Curs: Conspect MG corporativ Obiect: Management Corporativ