Bazele conceptuale ale gestiunii relatiilor dintre banca si client prin prisma conceptiilor de marketing - Luchian

CURSUniversitate IMI-NOVA Caiet Marketing Bancar

preview iconExtras din document

În urma examinării lucrărilor specialiştilor în domeniul managementului şi marketingului bancar, s-a ajuns la concluzia, că formarea relaţiilor client bancă începe cu dezvăluirea informaţiei bancare către client, care la rându său poate fi studiată din trei puncte de vedere (figura 3.1.1): • a eticii bancare prin stabilirea normelor de comportament între bănci şi clienţi; • a marketingului bancar prin prisma politicii de comunicare a băncii; • de pe poziţiile supravegherii prudenţiale prin prisma creării unui sistem de raportare a băncilor comerciale către banca centrală. Însă punctul comun al acestor abordări îl constituie necesitatea creării unui sistem eficient de creare a unor relaţii reciproc avantajoase dintre bănci şi clienţii lor. Un client este o persoană fizică sau o entitate juridică ce deţine un cont într-o instituţie de credit şi beneficiază, astfel, de serviciile acesteia. În acest context putem face câteva precizări despre clienţi: • clientul are o relaţie de afaceri cu banca/ instituţia de credit; • clientul apelează, din când în când, la una din unităţile băncii pentru a solicita efectuarea unor operaţiuni; • clientul foloseşte un produs/serviciu bancar sau o gamă mai largă din acestea; • clientul plăteşte preţul produsului sau serviciului prestat de bancă. Legislaţia oricărei ţări stabileşte cadrul general în care se desfăşoară relaţia băncilor cu clienţii lor. Un client este o persoană fizică sau o entitate juridică ce deţine un cont într-o instituţie de credit şi beneficiază, astfel, de serviciile acesteia. ...

Download
alert iconRaporteaza o eroare
0 Comenteaza
+1
Posteaza

Curs: Bazele conceptuale ale gestiunii relatiilor dintre banca si client prin prisma conceptiilor de marketing Profesor: Luchian