1. Trăsături distinctive. 2. Etapele şi activităţile principale. 3. Documentele principale ale concursului comercial. 4. Deschiderea şi evaluarea ofertelor, adjudecarea. 5. Avantajele şi limitele concursului comercial. 1.Concursurile comerciale (tendere)- reprezintă o formă a activităţii economice, în cadrul căreia cumpărătorul anunţă un concurs la care sunt invitaţi potenţialii vânzători (prestatori, furnizori) ai unui produs (serviciu) cu caracteristici tehnico-economice determinate. Tenderele se organizează deseori pentru plasarea comenzilor de construcţie a obiectivelor industriale şi de infrastructură, pentru livrări de maşini, echipamente şi utilaje complexe, efectuarea lucrărilor de proiectare, cercetare, explorare etc. La fel, concursurile comerciale se organizează şi pentru selectarea partenerilor străini la constituirea întreprinderilor mixte. În dependenţă de modul de desfăşurare se disting concursuri deschise (publice) şi închise. La concursurile deschise pot să participe toate firmele şi organizaţiile cointeresate. Informaţia despre organizarea concursurilor deschise se publică în ziare, reviste specializate, se trimite în alte ţări prin reprezentanţe comerciale, consulate, camere de industrie şi comerţ pentru difuzare în mediul oamenilor de afaceri. Anunţurile conţin doar informaţia de bază: firma organizatoare, denumirea, cantitatea, caracteristicile utilajului (echipamentului) achiziţionat sau destinaţia şi parametrii obiectivului construcţiei (reconstrucţiei), procedura şi termenele prezentării ofertelor, adresa pentru informaţii suplimentare. ...
Comentariul tau va fi primul
Curs: Concursuri comerciale internaţionale (tendere) Profesor: Lobanov Natalia