Gestiunea Resurselor de Turism - Livandovschi Roman

CURSUniversitate ASE Bucuresti Caiet Turism

preview iconExtras din document

Gestiunea resurselor turistice 1. Obiectul de studiu al gestiunii resurselor turistice. 1.1 Noţiuni şi categorii fundamentale ale gestiunii resurselor turistice; Fiind sub influenţa a eficienţei financiare, cercetarea tehnicilor turistice se mişcă o dată şi pentru totdeauna în sectorul economic. La începutul mileniului 3, turismul va deveni mai devreme, în urma tendinţa generală a evoluţiei sociale umane, domeniul cel mai eficient economic (este numit uneori industria de fum). De aceea, studiul acestei discipline trebuie să primească toate informaţiile cu privire la stadiul fenomenului turistic. FREULER om de ştiinţă arată că turismul este un fenomen al zilelor noastre bazate pe nevoia tot mai mare de recuperare şi de schimbare în mediul de acasă, la naşterea şi dezvoltarea unui sentiment de natură. Se poate observa că o mare parte a resurselor turistice (în special de origine umană) este ignorat. Aceasta a condus la formularea unei definiţii incomplete. Din punctul de vedere al omului de stiinta german Posser turismul reprezintă o concentrare locală sau regională a străinilor pe o bază temporară, care generează relaţii reciproce cu populaţia autohtonă. Fenomenului turistic include toate motivaţiile şi activităţile de petrecere a timpului liberşi de natură de sănătate extins într-un anumit loc şi un moment dat. În acest fel poate fi scos în evidenţă trei aspecte principale de turism: - resursele turistice; - infrastructura - Fluxul turistic (sau afluxul de turişti). Orice activitate turistică se bazează pe fluxul de persoane orientate spre resurse turistice în care consumul produsului turistic şi de infrastructură sunt puse să lucreze. Fenomenul turistic este definit de o serie de noţiuni. Cele mai des folosite sunt: turist, turism, infrastructură turistică, potenţialul turistic, produs turistic, oferta turistica şi cererea Turist si turism. Există o legătură strânsă între aceste noţiuni. Turistul este forţa motrice a fenomenului turistic ca un întreg, în timp ce turismul este rezultatul acestei activităţi. Chiar şi în limba engleză cuvântul "tur" se poate referi la traseu, circuit, itinerarul, excursie, excursie, vizitaţi. În ebraică, cuvântul "turism" înseamnă o călătorie de descoperire. Turist reprezintă orice persoană care călătoreşte într-un loc, in afara lui / ei de mediu de resedinta de obicei pentru o perioadă de maximum 12 luni şi al căror scop principal al vizitei este altul decât exercitarea unei activităţi remunerate din interiorul locului vizitat. Există, de asemenea, cu alte cuvinte ce descriu persoanele care călătoresc, cum ar fi: turism intern, vizitator, călător, în aceeaşi zi vizitatori (excursionist), etc.

Download
alert iconRaporteaza o eroare
0 Comenteaza
+1
Posteaza

Curs: Gestiunea Resurselor de Turism Profesor: Livandovschi Roman