Comunicarea in afaceri - Liceul Titu Maiorescu

CURSCaiet Marketing Profesor Radu Mihai

preview iconExtras din document

I. Introducere in comunicare 1.1 Comunicarea, in sens general 1.2 Comunicarea manageriala 1.3 Fundamente ale procesului comunicational 1.4 Tipuri de comunicare 1.5 Comunicarea in afaceri II.COMUNICAREA STRATEGICA 2.2 Managementul comunicarii III. COMUNICAREA INTERCULTURALA 3.1 Caracteristici culturale. Comunicarea internationala 3.2 Obiceiuri si comportamente internationale relevante pentru comunicarea in afaceri 3.2.1. Japonia 3.2.2. SUA A comunica, a informa si a fi informati reprezinta trasatura definitorie a existentei fiecaruia dintre noi. Comunicam prin o multitudine de forme si modalitati: comunicam direct, prin cuvant, gest, mimica si comunicam indirect, atunci cand folosim asa-numitele tehnici secundare – scriere, tiparitura, cabluri, sisteme grafice sau unde hertziene. François Gondrand sugera urmatoarea definitie: "Comunicarea este fie un proces prin care o informatie este transmisa de un emitator unui receptor, fie o relatie interumana prin care doua sau mai multe persoane se pot intelege." Charles Horton Cooley spunea: "Prin comunicare intelegem mecanismul prin care relatiile umane exista si se dezvolta; ea include toate simbolurile spiritului si mijloacele de transmitere care traverseaza spatiul si le pastreaza vii in timp. Ea include expresia fetei, atitudini, gesturi, tonuri ale vocii, cuvinte imprimate, cai de comunicatie - telegraful, telefonul si tot ceea ce va fi pana la cucerirea finala a spatiului si timpului." Diferentele culturale pot influenta semnificativ negocierile de afaceri in maniere considerabile si imprevizibile, iar rezultatele pot fi de multe ori dezastruoase. In unele cazuri este vorba despre ignoranta, in altele despre o lipsa flagranta de respect. Dar aceste diferente pot fi cu mult mai subtile, izvorand din inclinatiile culturale care influenteaza modul in care oamenii interactioneaza. ...

Download
alert iconRaporteaza o eroare
0 Comenteaza
+1
Posteaza

Curs: Comunicarea in afaceri Universitate: Liceul Titu Maiorescu