Întrebarea 1: Imaginile următoare fac parte dintr-un proiect creat de artistul Ji Lee. Proiectul se numeşte ”Word as Image” (”Cuvinte în imagine”), iar ideea proiectului este de a prezenta un anumit cuvînt printr-o imagine demonstrativă. Ce cuvînt este reprezentat în ultima imagine, dacă se ştie că cuvîntul se scrie la fel în engleză și română, și în ambele limbi are același sens? Răspuns: Elevator Comentariu: ELEVÁTOR1, elevatoare, s. n. 1. Instalație care servește la transportarea materialelor (grele) pe direcție verticală sau aproape verticală și pe distanțe relativ mici. 2. Unealtă cu care se prind și se manevrează prăjinile de foraj, burlanele etc. în exploatările petroliere sau în lucrările de explorare. 3. (Med.) Instrument folosit pentru îndepărtarea unor elemente dure din țesuturi. – Din fr.élévateur, germ. Elevator. Sursa: https://www.facebook.com/wordasimage Întrebarea 2: La sfîrşitul unui campionat al Rusiei la fotbal, jucătorii echipei Amkar şi-au schimbat maiourile şi, aplaudînd, au traversat stadionul în semn de respect şi onoare în cinstea lui. Dacă sunteţi un adevărat microbist veţi răspunde cu uşurinţă ce numere purtau fotbaliştii pe maiouri. Răspuns: 12 Comentariu: Gestul dat era un semn de manifestare a respectului fotbaliştilor faţă de suporter, care se consideră a fi al 12-lea jucător al echipei. Întrebarea 3: Acest neamţ faimos îl ajuta pe prietenul său, nu mai puţin faimos, şi pe familia acestuia, cu alimente şi bani. Copiii prietenului îl considerau aproape sfînt, iată de ce i se adresau numai pe familie. Cum îl chema pe neamţ? Răspuns: Engels Comentariu: Se face aluzie la asocierea sonoră între Engels şi Angel (înger). Engels îl ajuta pe amicul său Marks.
Comentariul tau va fi primul
Curs: Cupa socrate2 Universitate: Liceul M. Kogalniceanu