Educatia Intelectuala Cu ajutorul cărţilor generaţiile anterioare transmit celor următoare cunoştinţe pe care le-au acumulat cu privire la natură şi societate, cu privire la tehnica de muncă, precum şi ideile lor morale şi estetice. Prin însuşirea cunoştinţelor şi a deprinderilor tehnice şi practice de către tineret se urmareşte nu numai pregătirea acestuia pentru a participa cu succes la productie, ci şi pentru a putea perfecţiona uneltele de muncă a aduce inovaţii şi raţionalizări în procesul producţiei, a-şi aduce contribuţia la organizarea ştiinţifică a proŹducţiei şi a muncii, a desfaşura deci o activitate creatoare. În întreaga lume are loc astăzi o dezvoltare uluitoare a ştiinţei şi tehnicii. Cunoştinţele despre natură şi societate însuşite de tineri îi ajută să rezolve bine problemele puse de produse şi de viaţa socială în general, dacă au un caracter ştiinţific şi dacă formează un sistem bine închegat. Deci, o primă sarcină a educaţiei intelectuale este înarmarea tineretului cu un sistem de cunoştinţe ştiinţifice, cu priceperi şi deprinderi inteŹlectuale. Însusirea volumului de cunoştinţe, a priceperilor şi deprinderilor nu este însă suficient pentru a asigura pregătirea omului contemporan. Complexitatea vieţii sociale moderne solicită un om cu capacităţi intelecŹtuale bine dezvoltate. Dinamica vieţii în societate prezintă mereu aspecte noi, variate. Pentru a face faţă la asemenea solicitări şi pentru a găsi soluţiile cele mai potrivite, omul societăţii noastre trebuie să posede nu numai o bogătie de cunoştinte, ci şi capacitatea de a gândi corect şi creator. Este nevoie după expresia lui Montaigne nu atât de un cap plin, cât de unul bine format.
Comentariul tau va fi primul
Curs: Filosofie Obiect: Istoria Filosofiei Dreptului