Constructia, Functionarea si Evolutia Mecanismului Motor - Inginerie

CURSUniversitate UTM Profesor Marcel

preview iconExtras din document

CONSTRUCTIA, FUNCTIONAREA SI EVOLUTIA MECANISMUL MOTOR I. Memoriu justificativ II. Constructia si functionarea mecanismul motor II.1 Rolul mecanismului si componenta mecanismului motor II.2 Organele fixe ale mecanismului motor II.3 Organele mobile ale mecanismului motor III. Evolutia mecanismului motor IV. Bibliografie Cine nu isi doreste o masina? Si cine nu si-ar dori o masina puternica, dinamica, care sa te "ingroape" in scaun? Fireste ca oricine isi doreste o masina si inca una performanta, dinamica, puternica! Dar de cine depinde performanta automobilului? De intreaga sa constructie, dar in special de cea a motorului sau! Daca am compara automobilul cu un organism viu, motorul ar fi inima, cel mai important muschi, care pune in miscare toate celelalte organe si care este sursa de energie pentru intreg ansamblu. Dincolo de comparatii metaforice, motorul chiar este sursa de energie, un transformator mecanic care transforma energia chimica a unui combustibil in energie mecanica, prin procese complexe de ardere a combustibilului, ce se desfasoara in interiorul motorului. La aceste procese participa intregul motor alcatuit din mecanisme si sisteme, insa mecanismul motor care constituie circa 80% din constructia intregului motor, putem aprecia ca este partea cea mai importanta a motorului. Acest mecanism, de performantele caruia depind performantele dinamice si puterea motorului, pare ca a ramas neschimbat de la aparitita motorului cu ardere interna si pina azi?! Este doar o aparenta! Cunoscatorii stiu ca mecanismul motor a suferit ample modificari, atit constructive cit si functionale, modificari care fac ca adevarati "bolizi" sa fie propulsati de motoare de exceptie realizate de "motoristi" renumiti, mai noi (BMW, Mercedes, Audi, Renault), sau mai vechi (Porsche, Bugatti), motoristi ce realizeaza motoare cu 12 sau chiar 18 cilindri in V sau W, motoare compacte si puternice ce reusesc sa faca fata cu "brio", atit provocarilor lansate de autoturisme, cit si de camioane grele! Am ales asadar sa vorbesc despre mecanismul motor, deoarece constituie cea mai importanta parte a motorului, inima intregului autovehicul, motor ce poate adaposti in cilindrii sai adevarate "herghelii" de cai putere, putere pe care o realizeaza nu in conditiile unor dimensiuni "respectabile", cum era in trecut, ci datorita ingeniozitatii constructorilor, care au studiat si modificat forma, dimensiunile si materialele mecanismului motor, permitindu-i sa functioneze la turatii de 10.000 rpm, turatii ce pina nu demult pareau incredibile. ...

Download
alert iconRaporteaza o eroare
0 Comenteaza
+1
Posteaza

Curs: Constructia, Functionarea si Evolutia Mecanismului Motor Obiect: Inginerie