Cercetari de Marketing - Gutu

CURSUniversitate Universitatea de Studii Europene din Moldova Caiet Marketing

preview iconExtras din document

1. Coordonate definitorii ale cercetării de marketing 2. Tipologia cercetărilor de marketing 3. Procesul cercetării de marketing 4. Măsurarea fenomenelor în cercetările de marketing 5. Cercetări calitative de marketing 6. Sondajul Capitolul 1 COORDONATELE DEFINITORII ALE CERCETĂRII DE MARKETING Creşterea rolului marketingului în activitatea economică a firmelor este posibilă numai prin buna fundamentare a deciziilor de marketing. Îmbunătăţirea calităţii procesului decizional presupune utilizarea cercetărilor de marketing în mod eficace şi eficient, pentru mai buna cunoaştere şi înţelegere a mediului intern şi extern al organizaţiei, pentru alegerea celor mai adecvate variante de produs, preţ, distribuţie şi promovare, precum şi pentru evaluarea rezultatelor politicii firmei. Cu ajutorul informaţiilor obţinute prin cercetări de marketing, se poate produce o mutaţie majoră la nivelul firmei , trecerea de la managementul reactiv la cel proactiv. În loc să aştepte ca schimbările din mediul extern să aibă un impact major asupra firmei, înainte de a decide să acţioneze, managerii proactivi efectuează modificări pe termen scurt în tacticile de marketing şi elaborează strategii pe termen lung, care să se integreze în noile evoluţii ale micro şi macromediului. ...

Download
alert iconRaporteaza o eroare
0 Comenteaza
+1
Posteaza

Curs: Cercetari de Marketing Profesor: Gutu