4.1 Diagnosticul global ( de sistem) al întreprinderii. 4.2 Diagnosticul funcțional ( de subsistem) al întreprinderii. 4.2.1 Diagnosticul juridic al întreprinderii 4.2.2 Diagnosticul operațional ( tehnic) 4.2.3 Diagnosticul resurselor umane 4.2.4 Diagnosticul comercial 4.2.5 Diagnosticul financiar 4.1. Diagnosticul global ( de sistem) al întreprinderii. În funcţie de obiectivele urmărite se pot efectua anumite grupaje ale diagnosticului cu proceduri de lucru şi compartimente corespunzătoare. Astfel, diagnosticul va studia întreprinderea în primul rând în ansamblul său (sistem general) după care va trece la analiza organizării şi funcţionării subsistemelor componente, fie separat (pe activităţi, fie pe domenii de activităţi, funcţiuni). În acest context putem diferenţia : - diagnosticul global strategic (de sistem); - diagnosticul funcţional (de subsistem ) ; Diagnosticul global abordează organizarea generală a întreprinderii şi are ca obiectiv aprecierea structurii şi funcţionării acesteia ca sistem de ansamblu punând în evidență măsura în care întreprinderea î-și realizează obiectivul său major și potențialul de dezvoltare viitoare. Acest diagnostic urmăreşte să stabilească poziţia unităţii în mediul în care activează şi permite acesteia în mod practic să-şi amelioreze situaţia de ansamblu. Diagnosticul global necesită parcurgerea a trei etape: I. Identificarea disfuncționalităților care stau la originea activității generale a întreprinderii; ...
Comentariul tau va fi primul
Curs: Tipurile diagnosticului economic la întreprindere Profesor: Gurau