Documentatia ca procedeu în contabilitate - Grisca E.

CURSUniversitate Universitatea de Studii Europene din Moldova Caiet Bazele Contabilitatii

preview iconExtras din document

Operatiile economice si financiare care reflecta existenta si miscarea valorilor patrimoniale se pot înregistra în contabilitate numai si numai daca au la baza documente care sa demonstreze realitatea acestora, potrivit principiului ca orice înregistrare contabila se poate efectua numai daca operatiunile au avut loc. Documentatia este strâns legata si precedata de observare. Observarea directa a fenomenelor economice si reflectarea lor în contabilitate are loc în baza consemnarii acestora în documente, ca o conditie primordiala în fata celorlalte procedee ale metodei contabilitatii: comparatia, analiza, sinteza, bilant, etc. Consemnarea operatiilor economice în documente este organizata dupa criterii precise, bine stabilite pe baze stiintifice si în functie de necesitatile practice, ele constituind baza întregului sistem de evidenta din unitatile patrimoniale. Contabilitatea respecta în mod obligatoriu doua principii: 1. nici o operatie economica sau financiara fara document; 2 . nici o înregistrare contabila fara document. Documentatia, ca procedeu al contabilitatii, este operatiunea de culegere si consemnare în documente de evidenta a datelor referitoare la operatiile economico-financiare ale unei unitati patrimoniale la locul si în momentul efectuarii lor. 4.2. Ce sunt documentele? 4.2.1. Notiune si continut Nici o operatie economica nu se poate înregistra în contabilitate fara un act scris în care sa se consemneze operatia respectiva. Continutul documentelor economice este în functie de caracterul operatiei consemnate. Ele contin elemente obligatorii care pot fi comune tuturor categoriilor de documente, iar altele sunt specifice numai anumitor documente. Elementele comune fiecarui document sunt: • denumirea documentului; • denumirea unitatii emitente si adresa; • numarul si data documentului; • partile participante la efectuarea operatiei economice consemnate în document; • continutul operatiei economice si justificarea efectuarii ei; • datele cantitative si (sau) valorice aferente operatiei economice consemnate (cantitate, pret unitar, valoare); • semnaturile persoanelor care au participat la realizarea operatiei economice si care raspund de întocmirea acestuia. Elementele specifice difera de la o categorie la alta de documente. Concluzionând, documentele sunt acte scrise care cuprind informatii letrice si numerice, în etalon valoric, natural sau de munca, care se întocmesc la locul si în momentul înfaptuirii operatiilor economice. Foarte importanta, însa, este întocmirea documentelor la timp, pentru a asigura operativitatea informatiilor pe care sa le furnizeze contabilitatea. Legea contabilitatii specifica: "orice operatiune patrimoniala se consemneaza în momentul

Download
alert iconRaporteaza o eroare
0 Comenteaza
+1
Posteaza

Curs: Documentatia ca procedeu în contabilitate Profesor: Grisca E.