Sistemul de control al stabilitatii motocicletei utilizeaza o gama extinsa de senzori pentru a înregistra dinamica de conducere a autovehiculului. Senzorii de roata masoara viteza de rotatie a rotii fata si spate, iar un modul de senzori de inertie calculeaza unghiurile de înclinare ale motocicletei de peste 100 de ori pe secunda. Prin analizarea datelor asigurate de senzori, a diferentei dintre viteza de rotatie a rotilor fata si spate, precum si a altor parametri specifici motocicletelor, cum ar fi dimensiunea si forma pneurilor si locul de amplasare al senzorilor, unitatea de comanda ABS calculeaza limitele fizice ale fortei de frânare pe baza unghiului de înclinare. Daca sistemul de control al stabilitatii motocicletei detecteaza o situatie în care o roata începe sa se blocheze, unitatea de comanda ABS activeaza modulatorul de presiune din cadrul circuitului de frânare hidraulic. Acest lucru reduce presiunea în sistemul de frânare si sporeste din nou valoarea acesteia într-o fractiune de secunda, rezultatul fiind aplicarea stricta a presiunii necesare pentru a evita blocarea fiecarei roti.
Comentariul tau va fi primul
Curs: Sisteme electronice de control la motociclete Profesor: Goian