Metode de reconstructie a accidentelor rutiere - Goian Vladimir

CURSUniversitate UTM Caiet Expertiza tehnica

preview iconExtras din document

Majoritatea accidentelor rutiere sunt generate de ignorarea regulilor de circulaţie sau de reacţii neadecvate din partea conducătorilor auto confruntaţi cu diverse situaţii de pericol. Sunt şi accidente cauzate de defecţiuni tehnice uneori evidente, care pot fi uşor deosebite de eventuale alte avarii generate de şocul unei coliziuni. Pot apare însă situaţii incerte din punct de vedere tehnic, cum ar fi scurgerea bruscă a aerului din anvelope (“explozii”), ruperi de organe aflate în locuri care nu puteau fi afectate de şocul impactului, blocaje în diverse mecanisme etc.; în asemenea cazuri expertiza tehnică nu se limitează numai la probele extrase din câmpul infracţional, ci continuă cu investigaţii de laborator, apelându-se la aparatură specializată şi la cunoştinţe cu nivel ştiinţific ridicat. Pe de altă parte, expertul care abordează o asemenea lucrare trebuie să posede nu numai o pregătire profesională adecvată, dar şi o experienţă suficient de bogată pentru a nu modifica sau distruge involuntar, prin demontare, spălare, polizare sau pe alte căi formele, structurile, compoziţiile chimice, sau alte particularităţi care pot constitui probe în stabilirea adevărului material. Acesta este unul dintre principalele motive care recomandă participarea unui expert tehnic la cercetarea primară a locului faptei. Faza ante-impact (ante-coliziune) corespunde perioadei anterioare producerii impactului, și este delimitată în timp de momentul declanșării stării de pericol iminent și momentul inițial al impactului. În această fază nu există contact între autovehicule. Analiza acestei faze a coliziunii are ca obiectiv principal evaluarea posibilităților de evitare a accidentului. Faza de impact are loc între momentul primului contact dintre autovehicule și momentul separării acestora. În faza coliziunii are loc variația vitezelor autovehiculelor și deformarea caroseriei prin transferul energetic. În această fază a colizunii o parte din energia cinetică se transformă în energie de deformare. Contactul dintre autovehicule are loc în două faze distincte: faza de compresiune și faza de restituire. Analiza fazei de coliziune constă în măsurarea și modelarea profilului deformat, calculul energiei de deformare și determinarea variației vitezelor.

Download
alert iconRaporteaza o eroare
0 Comenteaza
+1
Posteaza

Curs: Metode de reconstructie a accidentelor rutiere Profesor: Goian Vladimir