Nu are descriere.
MANAGEMENTUL CA ŞTIINŢĂ MANAGEMENTUL APROVIZIONĂRII ŞI DESFACERII PARTE COMPONENTĂ A MANAGEMENTULUI FIRMEI 4
1. CONDUCEREA ŞI ORGANIZAREA APROVIZIONĂRII ŞI DESFACERII 6
1.1. MANAGEMENTUL APROVIZIONĂRII ŞI DESFACERII: CONCEPT, CONŢINUT, TRĂSĂTURI 6
1.2. ORGANIZAREA STRUCTURALĂ A ACTIVITĂŢII DE APROVIZIONARE ŞI DESFACERE 12
1.2.1. Organizarea internă a subsistemelor de aprovizionare şi desfacere 12
1.2.2. Repartizarea atribuţiilor şi responsabilităţilor pe posturi şi funcţii, structura specifică de personal 16
1.2.3. Sistemul de relaţii pentru aprovizionarea materială şi desfacerea produselor 17
1.3. UNITĂŢILE SPECIALIZATE ÎN COMERCIALIZAREA DE MATERIALE ŞI PRODUSE ÎN SISTEM EN GROS 20
1.3.1. Firmele de aprovizionare materială şi cu echipamente tehnice 20
1.3.2. Unitatea specializată în comercializarea de materiale şi produse: rol, structura obiectului de activitate, sistem de relaţii. 23
1.3.3. Indicatori de apreciere a activităţii economice a unităţilor specializate în comercializarea în sistemul en-gros (cu ridicata) 26
2. GESTIUNEA ECONOMICĂ A STOCURILOR 29
2.1. ROLUL, FUNCŢIILE ŞI NATURA ECONOMICĂ A STOCURILOR 29
2.2. TIPOLOGIA ŞI MODUL DE EXPRIMARE A STOCURILOR 32
2.3. TIPURI DE GESTIUNE A STOCURILOR 38
2.4. GESTIUNEA DIFERENŢIATĂ A STOCURILOR DUPĂ SISTEMUL A.B.C.; EFECTE ECONOMICE 45
3. FUNDAMENTAREA PROGRAMULUI DE APROVIZIONARE AL UNITĂŢILOR ECONOMICE 47
3.1. NOMENCLATORUL DE MATERIALE ŞI ECHIPAMENTE 47
3.1.1. Definiţia şi scopul elaborării nomenclatorului 47
3.1.2. Clasificările folosite la elaborarea nomenclatorului 48
3.1.2.1. Clasificarea materiilor prime şi materialelor bazată pe tehnologia de fabricaţie 48
3.1.3. Etapele elaborării nomenclatorului 51
3.2. STRUCTURA ŞI INDICATORII PLANULUI DE APROVIZIONARE MATERIALĂ 54
3.2.1. Structura materială a planului şi a programelor de aprovizionare a unităţilor economice 54
3.2.2. Indicatorii care definesc conţinutul planului de aprovizionare materială 56
4. INDICATORII DE CONSUM ŞI VALORIFICARE 59
4.1. FUNCŢII, CERINŢE, SISTEMUL DE INDICATORI 59
4.2. NORMELE DE CONSUM DE RESURSE MATERIALE ŞI ENERGETICE 61
4.3. CRITERIILE DE CLASIFICARE A NORMELOR DE CONSUM 63
5. STRATEGIA ÎN APROVIZIONAREA MATERIALĂ 65
5.1. CARACTERISTICILE GENERALE ALE PIEŢEI DE FURNIZARE 65
5.2. TIPURI DE STRATEGII ÎN APROVIZIONAREA MATERIALĂ, PRINCIPII ŞI SITUAŢII CARE LE INFLUENŢEAZĂ 66
5.3. ANALIZA PIEŢEI FURNIZORILOR, EVALUAREA ŞI SELECTAREA ACESTORA 70
5.3.1. Segmentarea nomenclatorului de materiale 70
5.3.2. Segmentarea strategică a pieţei furnizorilor 71
5.3.3. Diagnosticarea ofertei şi a cererii pe piaţa furnizorilor 74
5.3.4. Evaluarea furnizorilor „agreaţi“ 77
5.3.4.1. Caracterizarea furnizorilor prin resursele oferite 77
5.3.4.2 Caracterizarea furnizorilor prin condiţiile oferite consumatorilor 80
5.3.4.3. Caracterizarea furnizorilor din punct de vedere al calităţii managementului 83
5.3.4.4. Diagnosticarea cererii 84
5.3.4.5. Armonizarea cererii cu oferta 86
5.4.4.6. Diagnosticarea raportului de putere consumator-furnizor 86
6. STRATEGIA ACTIVITĂŢII DE DESFACERE-VÂNZARE A PRODUSELOR 88
6.1. ELEMENTE CARACTERISTICE VÂNZĂRILOR DE PRODUSE 88
6.2. MANAGEMENTUL CREŞTERII DESFACERILOR DE MĂRFURI 89
6.3. VÂNZĂRILE COMPLEXE - MODALITATE EFICIENTĂ DE EXTINDERE A DESFACERILOR DE PRODUSE 94
6.4. INDICATORI DE EVALUARE A PLANULUI ŞI PROGRAMELOR DE DESFACERE A PRODUSELOR 96
7. ORGANIZAREA ŞI CONCRETIZAREA RELAŢIILOR ECONOMICE DE APROVIZIONARE - DESFACERE 101
7.1. NEGOCIEREA ÎN PROCESELE DE VÂNZARE-CUMPĂRARE 101
7.2. CONTRACTUL COMERCIAL (DE APROVIZIONARE - DESFACERE) 110
7.3. MANAGEMENTUL REDUCERII CHELTUIELILOR CU APROVIZIONAREA ŞI DESFACEREA 113
BIBLIOGRAFIE 120
Curs: Managementul Aprovizionarii si Desfacerii Profesor: Girnet Slavic