1. Post: notiune si principalele componente În conceptia moderna postul este tratat nu numai ca o subdiviziune organizatorica, dar si ca o componenta a evolutiei profesionale a fiecarui angajat sau a dezvoltarii acestuia. În literatura de specialitate postul este definit, în general, prin ansamblul obiectivelor, sarcinilor, autoritatilor si responsabilitatilor care revin spre exercitare în mod permanent unei persoane din cadrul organizatiei. Prin urmare, postul reprezinta adaptarea unei functii la particularitatile fiecarui loc de munca si la caracteristicile titularului care îl ocupa, deoarece functia constituie factorul de generalizare a unor posturi asemanatoare si are în vedere aceleasi caracteristici principale referitoare la obiective, sarcini, autoritate si responsabilitate. Din definitia prezentata rezulta ca postul presupune urmatoarele componente: Obiectivele (definirea cantitativa si calitativa a scopurilor). Sarcinile (actiune clar formulata, orientata spre realizarea unui obiectiv precis). Autoritatea (limitele în cadrul carora titularul postului are dreptul de a actiona pentru realizarea obiectivelor si exercitarea atributiilor). Responsabilitatile (obligatia titularului postului de a îndeplini sarcinile si atributiile sale derivate din obiectivele postului). ...
Comentariul tau va fi primul
Curs: Analiza si descrierea posturilor Profesor: Gira Ana