Introducere în disciplină. Rolul comunicării în activitatea promoţională - Ghitiu Lilia

CURSUniversitate USM Caiet Tehnici Promotionale

preview iconExtras din document

1. Comunicarea organizaţiilor – concepte, teorii, obiective. 2. Tendinţe privind mix-ul de comunicare. 3. Rolul comunicarii in activitatea promotionala şi structura activitatii promotionale. 1. Comunicarea organizaţiilor – concepte, teorii, obiective Comunicarea de marketing reprezintă o componentă deosebit de importantă a activităţii de marketing a organizaţiei, jucând un rol semnificativ în realizarea obiectivelor politicii sale globale. Comunicarea cu publicul larg reprezintă un obiectiv urmărit de fiecare organizaţie conştientă de necesitatea acestei acţiuni. Pentru a-şi atinge acest ţel este însă nevoie de găsirea celor mai eficiente mijloace care, în acelaşi timp, să permită diferenţierea faţă de acţiunile celorlalţi competitori. Indiferent de tehnica aleasă, specialiştii în marketing încearcă să construiască un mesaj clar, credibil şi atractiv, capabil să capteze atenţia publicului vizat. În acelaşi timp, mesajul creat trebuie să fie unic pentru a asigura diferenţierea ofertei anunţătorului de celelalte oferte existente pe piaţă. De aceea, atunci când se creează un mesaj se va ţine cont de conţinutul, structura şi forma acestuia. Conţinutul mesajului se referă la elementele de atracţie pe care acesta trebuie să le conţină pentru a atrage şi convinge publicul ţintă. Mesajul trebuie să aibă la bază: • elemente de atracţie de natură raţională, care să evidenţieze avantajele funcţionale pe care le oferă produsul promovat; • elemente de atracţie de natură emoţională, care să trezească sentimente positive sau negative ce vor motiva achiziţia produsului; • elemente morale de atracţie, care vizează sensibilitatea publicului şi sunt utilizate în special pentru sprijinirea unor cauze speciale. Structura mesajului trebuie să rezolve problemele legate de modul de concluzionare, dacă acesta va fi lăsat la îndemâna auditoriului sau va fi realizat de către specialişti. ...

Download
alert iconRaporteaza o eroare
0 Comenteaza
+1
Posteaza

Curs: Introducere în disciplină. Rolul comunicării în activitatea promoţională Profesor: Ghitiu Lilia