Marketing - George-Daniel ARDELEAN

CURSUniversitate ASEM Caiet Marketing

preview iconExtras din document

Din ce în ce mai mult şi în cele mai diverse situaţii se vorbeşte despre marketing. Ne convingem de acest lucru dacă urmărim diverse emisiuni economice la radio sau TV, dacă răsfoim publicaţii de specialitate (şi nu numai), dacă analizăm modul de organizare şi funcţionare a unor societăţi care activează în economia de piaţă etc. Concluzia este clară: termenul de marketing este ceva nou, interesant, „la modă” şi merită înţeles. Printre primii oameni care au înţeles rostul marketingului pe Pământ s-a aflat şi Arhimede1, un savant născut în Siracuza, cu vreo 300 de ani înainte de Hristos. După ce a formulat legile pârghiilor, omul acesta a revendicat un punct de spijin ca să răstoarne Pământul. Autorităţile vremii nu i-au acordat aşa ceva, iar „sindicatele” şi „presa” vremii nu au făcut prea mare caz pe chestia asta. Cauza a fost clasată, iar Pământul a rămas şi azi la locul lui. Fără îndoială, o mediatizare mai agresivă, o campanie mai susţinută de relaţii publice, mai mult marketing aşadar, ar fi sensibilizat opinia publică şi ar fi condus la un alt deznodământ. Oarecum decepţionat, Arhimede a făcut spirala care-i poartă numele şi s-a dus să facă o baie, în cadă. Tocmai căuta săpunul şi se gândea la şansa pierdută, când şi-a dat seama brusc că „orice corp scufundat într-un lichid este împins de jos în sus cu o forţă

Download
alert iconRaporteaza o eroare
0 Comenteaza
+1
Posteaza

Curs: Marketing Profesor: George-Daniel ARDELEAN