Cererea si consumul turistic - Furculita Igor

CURSUniversitate ASEM Caiet Economia Turismului

preview iconExtras din document

Două concepte caracterizează cererea turistică. Pe de o parte, cererea propriu-zisă, iar pe de altă parte, consumul turistic. Cererea turistică este formată din ansamblul persoanelor care îşi manifestă dorinţa de a se deplasa, periodic şi temporar, în afara reşedinţei proprii, pentru alte motive decât prestarea unei activităţi remunerate la locul de destinaţie. Consumul turistic cuprinde totalitatea cheltuielilor efectuate de către cererea turistică pentru achiziţionarea unor servicii şi bunuri legate de motivaţia turistică. Motivaţia turistică cuprinde trebuinţe, impulsuri, intenţii şi tendinţe specifice, având caracter personal, influenţate de un număr mare de factori. Motivaţiile turistice pot fi structurate în: 1. Motivaţia socială (se identifică nevoia de a căuta grupul şi de a se integra acestuia); 2. Motivaţia cognitivă (de cunoaştere, descoperire, înţelegere); 3. Motivaţia de concordanţă (între cunoaştere, simţire şi acţiune ce contribuie la integrarea personalităţii şi se regăseşte în acţiunile turistice: refugiul în sânul naturii, nevoia de recreere etc.); 4. Motivaţia de repaus şi reconfortare; 5. Motivaţia estetică (tendinţa pentru frumos, artă etc.) Cererea turistică se formează la locul de reşedinţă a turistului, unde se conturează bazinul cererii. Consumul turistic se realizează în cadrul bazinului ofertei în mai multe etape: - Înainte de deplasarea spre locul de destinaţie, legat de aceasta (de exemplu, echipament sportiv în cazul turismului montan); - În timpul deplasării spre locul de destinaţie (de exemplu, servicii de transport); - La locul de destinaţie (se consumă o gamă variată de servicii turistice). ...

Download
alert iconRaporteaza o eroare
0 Comenteaza
+1
Posteaza

Curs: Cererea si consumul turistic Profesor: Furculita Igor