Concurenta - Frunza

CURSUniversitate USM Caiet Drept

preview iconExtras din document

I. DISPOZIŢII GENERALE 1. Prezentul Regulament stabileşte principiile care vor fi utilizate de Consiliul Concurenţei la stabilirea poziţiei dominante pe piaţă. 2. Prezentul Regulament stabileşte priorităţile care vor ghida Consiliul Concurenţei în aplicarea art. 11 din Legea concurenţei nr. 183 din 11 iulie 2012. 3. Prevederile prezentului Regulament se aplică raporturilor juridice ce apar în legătură cu examinarea preliminară şi investigarea cazurilor privind practicile abuzive interzise de art. 11 al Legii concurenţei. 4. În sensul prezentului Regulament noţiunile utilizate semnifică următoarele: blocare cu caracter anticoncurenţial - situaţia în care accesul eficace al unor concurenţi actuali sau potenţiali la surse de aprovizionare sau pe pieţe este împiedicat sau eliminat, ca rezultat al practicilor anticoncurenţiale ale întreprinderii dominante; costuri fixe - costuri care nu depind de mărimea volumului producţiei; costuri irecuperabile - costuri fixe care au fost, deja, angajate şi nu pot fi recuperate. Aceste costuri sunt legate de activităţi care cer active specializate ce nu pot fi, cu uşurinţă, alocate altor utilizări; costuri variabile - costuri care variază în funcţie de volumul producţiei; costuri totale - suma costurilor variabile şi a costurilor fixe; costuri medii variabile - raportul dintre costurile variabile şi producţia executată; economii de densitate - economii ce apar ca urmare a avantajului de cost pe care îl are un furnizor ce beneficiază de o densitate ridicată a clienţilor; economii de gamă - situaţia cînd o întreprindere îşi reduce costurile de producţie mărind varietatea (gamă) de produse realizate. Apar ca urmare a avantajului de cost pe care îl are o întreprindere care realizează două sau mai multe produse, utilizînd aceleaşi mijloace, faţă de cele care realizează un singur produs; economii de scară - situaţia cînd o întreprindere îşi reduce costurile unitare producînd un volum mai mare de produse (atunci cînd costurile medii scad, pe măsură ce creşte producţia). Apar atunci cînd costul total mediu pe unitatea de produs a unei întreprinderi scade odată cu creşterea vînzărilor drept urmare a partajării costurilor fixe între un volum mai mare de produse;

Download
alert iconRaporteaza o eroare
0 Comenteaza
+1
Posteaza

Curs: Concurenta Profesor: Frunza