1. Structura organizatorică a unei societăţi de asigurare. 2. înregistrarea societăţilor de asigurare 3. Reglementarea de către stat a activităţii de asigurare prin intermediul Serviciului de stat pentru supravegherea asiguraţilor. 1. Structura tipică a unei societăţi de asigurări poate fi redată în felul următor: 1) împuterniciţii mandataţi ce reprezintă interesele capitalului de stat 2) Adunarea generală a acţionarilor 3) Consiliul de supraveghere 3a) Comisia de cenzori 4) Consiliul de administraţie 5) Diferite secţii şi direcţii (asigurări de bunuri) 6) Direcţia asigurări de persoane 7) Secţia asigurări de viaţă 8) Secţia isigurări de accidente 9) Direcţia asigurări autocasco, cargo şi răspundere civilă 10) Direcţia asigurări de credite şi pierderi financiare din riscurile asigurate 11) Direcţia asigurări a serviciului de reasigurări şi coasigurări 12) Direcţia asigurări de resurse umane, marketing şi previziune 13) Direcţia asigurări financiară de contabilitate şi metodologic contabilă 14) Serviciul juridic 15) Serviciul privind plasarea unei părţi de capital şi fonduri de asigurare în investiţii cu titlu de valoare 16) Serviciul securitate comercială 17) Serviciul administrativ şi protocol 2. înregistrarea societăţilor de asigurare Pentru a înregistra o societate de asigurări, solicitanţii se adresează la organul public pentru supravegherea asigurărilor. Pentru înregistrarea unei societăţi de asigurări este necesar să fie prezentate următoarele documente: 1) Cererea de înregistrare 2) Statutul acestei societăţi autentificat de notar 3) Condiţiile ce reglementează modalităţile de aplicare a asigurărilor, pentru fiecare tip de asigurare solicitat in particular 4) Calculele matematice a taxelor tarifare pentru fiecare tip de asigurare 5) Documente bancare ce confirmă că pe un cont separat al băncii a fost depusă suma necesară de bani pentru desfăşurarea activităţii solicitate 6) Mai pot fi solicitate şi alte documente şi anume date biografice ale conducătorului, contabilului şef, ale fondatorilor 7) Dacă fondatorii au deja o activitate şi se ocupă şi cu asigurările este solicitat şi ultimul bilanţ contabil, rezultatele financiare recente. în toate documentele este necesar să fie indicată adresa juridică a sediului, şi al contabilului şef. ...
Comentariul tau va fi primul
Curs: Constituirea societatilor de asigurare Profesor: Fetescu Iulia