EMA 3: Metodele de cercetare în marketing Există 5 metode de cercetare utilizate în marketing, inclusiv o metodă bazată pe datele secundare (documentarea) şi 4 – pe datele primare (observarea, sondajul, experimentul şi simularea). 1. Documentarea ca metodă de cercetare în marketing O parte considerabilă din informaţiile necesare într-o cercetare de marketing există deja, cei care efectuează cercetarea neavând altceva de făcut decât să le identifice, să le extragă, să le evalueze actualitatea, veridicitatea, obiectivitatea, valabilitatea etc. şi să le utilizeze. Comparativ cu sursele primare, sursele secundare de informaţii de marketing prezintă următoarele avantaje: • permit o foarte mare operativitate în obţinerea informaţiilor, operaţiunea cea mai greoaie fiind doar cea de găsire a lor; • implică un efort mic de culegere; • fiind, de regulă, multiple, ele dau posibilitatea confruntării informaţiilor pe care le furnizează, mărindu-le astfel gradul de încredere; • adeseori au caracter unic, oferind informaţii indisponibile altfel; • conţinând informaţii obţinute în alte scopuri decât cel propus de cercetarea în cauză, au o credibilitate mai mare, • din aceleaşi motive, informaţiile pe care le conţin au un caracter obiectiv mai accentuat etc. În acelaşi timp valoarea informaţiilor secundare este diminuată de unele dezavantaje: Astfel: • neexpunând întotdeauna metodologiile folosite în obţinerea şi prelucrarea informaţiilor, ele induc o anumită neîncredere în exactitatea şi veridicitatea acestora; • necorespunzând (decât întâmplător) scopului cercetării, informaţiile furnizate de ele pot fi prea generale, incomplete sau.
Comentariul tau va fi primul
Curs: Cercetari de marketing Profesor: Fdfa