CULTURA ORGANIZATIONALA SI ETICA AFACERILOR Cultura organizationala: concept, niveluri, si subculturi componente, dimensiuni Interesul pentru cultura manageriala a fost suscitat ca urmare a performantelor obiective inregistrate de firmele nipone cele mai competitive din lume. Termenul de cultura in economie a fost preluat din antropologie, de aceea cea mai frecvent utilizata abordare este cea antropologica. Cultura organizationala este parte integranta a abordarilor moderne referitor la managementul resurselor umane. Profesorul O.Nicolescu, defineste cultura organizationale ca „ansamblul valorilor, credintelor, aspiratiilor, asteptarilor si comportamentelor conturate in decursul timpului in fiecare organizatie, care predomina in cadrul sau si-i conditioneaza direct si indirect functionalitatea si performantele”. Cultura organizationala este structurata pe trei niveluri, doua subculturi si sase dimensiuni. Elementele culturii organizationale sunt structurate dupa Williams, Dobson si Walters pe trei niveluri:
Comentariul tau va fi primul
Curs: Cultura organizationala Obiect: Etica