Cuktura afacerilor - Etica

CURSUniversitate USM Profesor Mariana

preview iconExtras din document

Tranziţia la economia de piaţă este marcată prin apariţia unui număr impunător de noi afaceri atât din businessul mic şi mijlociu cât şi din cel de proporţii. Dar pentru o economie naţională înalt dezvoltată nu este suficient să existe multe unităţi economice, contează de acum şi modul în care ele îşi realizează activitatea sa. Accentul este plasat nu numai pe aspectul cantitativ al businessului, dar şi pe cel calitativ. În condiţiile înăspririi concurenţei şi a unei activităţi ce tinde de a fi durabilă pentru întreprindere are importanţă cum îşi tratează salariaţii, care este atitudinea faţă de consumatori, furnizori, concurenţi etc., cum se comportă faţă de societate în ansamblu. Toate elementele menţionate mai sus pot fi grupate printr- un singur termen – cultura afacerilor. Conţinutul culturii afacerilor este complex, fiind redat de către cultura organizaţională a firmei, de abordarea eticii în afaceri, purtarea responsabilităţii sociale, respectarea etichetei în afaceri, preocuparea de imaginea omului de afaceri, iar în cazul dacă firma păşeşte hotarele ţării şi luarea în consideraţie a codului manierelor în afacerile internaţionale. O problemă majoră cu care se confruntă oamenii de afaceri din republică o constituie lipsa de experienţă în acest domeniu. Mulţi din ei sunt conştienţi de faptul că deseori ajung în situaţii când nu sunt siguri cum ar fi trebuit să se comporte, bazându-se în cele mai dese cazuri pe intuiţie, care nu întotdeauna reprezintă soluţia perfectă. Antreprenorii conştientizează necesitatea studierii mai aprofundate a modalităţilor de majorare a nivelului culturii în afaceri, numai astfel fiind posibilă modificarea comportamentului în direcţia solicitată.

Download
alert iconRaporteaza o eroare
0 Comenteaza
+1
Posteaza

Curs: Cuktura afacerilor Obiect: Etica