Principiile managementului public - Etica Profesionala

CURSUniversitate IRIM Profesor Rosca Ludmila

preview iconExtras din document

Principiile managementului public reprezinta fundamentul teoretic, ansamblul legilor si notiunilor care stau la baza fenomenelor si proceselor din administratia publica. Ele sunt teze fundamentale, calauzitoare, in abordarea, explicarea si solutionarea problemelor manageriale. Ele asigura cadrul general pentru desfasurarea normala a activitatilor administrative. Un principiu nu este aplicabil in orice conditii si in orice timp; el necesita o anumita elasticitate in posibilitatea de aplicare. Aceasta elasticitate cere din partea functionarilor publici o anumita arta, inteligenta, experienta, hotarare etc. a. Principiul conducerii unitare. Administratia publica reuneste activitati de o complexitate sporita. Specificul managementului public este exprimat de necesitatea conducerii unui vast aparat administrativ capabil sa realizeze obiectivele administratiei. Principiul stabileste subordonarea ierarhica, din treapta in treapta, incepand cu Parlamentul Romaniei, ca institutie suprema si continuand apoi cu celelalte institutii ale administratiei publice centrale si locale. In acest fel se asigura o claritate a obiectivelor de realizat, cat si modalitatea de asumare corecta a realitatii. ...

Download
alert iconRaporteaza o eroare
0 Comenteaza
+1
Posteaza

Curs: Principiile managementului public Obiect: Etica Profesionala