Etica de aface cadouri - Etica Profesionala

CURSUniversitate Universitatea de stat Profesor Covalschi Tatiana

preview iconExtras din document

Introducere Actualitatea temei se conturează în faptul că la fiecare din noi le place să primim și să oferim cadouri , de a face o persoană fericită . Aceasta înseamnă că cadourile ocupă un loc important în afaceri, în relațiile noastre familiale, amicable, sociale. Obiectivele lucrării sunt studierea modului de a alege cadouri, motivele pentru care se transmit un mic dar, cadouri care ar fi bine sa nu le acceptăm, adică respectarea regimului juridic al cadourilor ș.a. Capitolul I: Rolul și alegerea perfectă a cadoului în afaceri Cadoul este cu totul altceva decât un comsion. Daca în practica afacerilor comisionul se negociază deschis, ca şi afacerea în sine, atunci cadoul se oferă numai în anumite cazuri şi mai ales în momente potrivite opportune Oferirea de cadouri este un gest cu totul delicat, un gest ce trebuie făcut cu foarte mult tact, oferirea unui cadou nu este o înmânare simplă a unei anumite mărfi cumparate de client, ci o arta care poate ajuta afacerea. Unele dintre motivele pentru care se trimite un mic dar, flori sau o scrisoare unui coleg de afaceri sunt următoarele: Pentru a mulţumi ( gazdei pentru prânzul sau cina dată în onoarea ta, persoanei care ţi-a făcut o mare favoare, ect.) Pentru a încuraja pe cineva care ( începe o nouă slujbă sau carieră, suferă după un accident sau o boală grea, ect.) Pentru a ceri scuze ( ai ofensat pe cineva, i-ai dat cuiva multă bătaie de cap, ai uitat de o promisiune sau de o întâlnire, ect.) Pentru a onora noroc cu ocazia ( zilei de naştere, unei aniversări, căsătoriei, vânzării companiei ,ect. ) Să feliciţi pentru ( o promovare., câştigarea unui premiu, ţinerea unui discurs bun ect. )

Download
alert iconRaporteaza o eroare
0 Comenteaza
+1
Posteaza

Curs: Etica de aface cadouri Obiect: Etica Profesionala