Angajarea auditului rapoartelor financiare - Echimovschi A.

CURSUniversitate ASEM Caiet Audit Financiar

preview iconExtras din document

4.1 Evaluări aplicate în procesul de acceptare a angajamentului de audit. 4.2 Condiţiile de angajare a auditului rapoartelor financiare. 4.3 Termenii scrisorii de angajament. 4.1 Evaluări aplicate în procesul de acceptare a angajamentului de audit. Preplanificarea auditului presupune trei acţiuni, fiecare necesitând a fi întreprinsă în fazele timpurii ale auditului: • Mai întâi auditorul decide dacă acceptă clientul nou sau dacă acceptă să desăvârşească un client cu care colaborează deja. Această alegere îi revine unui auditor cu experienţă, care este în măsură să ia decizii importante. Această decizie trebuie luată cât posibil de timpuriu, pentru a nu se angaja în anumite costuri care nu vor putea fi recuperate ulterior. • În al doilea rând, auditorul identifică motivele pentru care un client doreşte sau are nevoie de un audit. Această informaţie va afecta probabil restul etapelor procesului de planificare. • În sfârşit, auditorul trebuie să ajungă la un acord cu clientul în ceea ce priveşte termenii şi condiţiile angajamentului, pentru a se evita orice neînţelegeri pe viitor. Acceptarea clienţilor noi şi păstrarea clienţilor actuali. Deşi atragerea şi reţinerea clienţilor nu sunt simple, orice firmă de audit/expertiză contabilă trebuie să fie foarte riguroase în luarea deciziei de acceptare a unui client. Răspunderile juridice şi responsabilităţile profesionale ale firmei sunt astfel definite încât un client care dă dovadă de lipsă de integritate sau contestă în permanenţă derularea corectă a auditului şi onorariile practicate de auditori ar putea crea suficiente probleme pentru a anula beneficiile care le aduce. În prezent, anumite firme de audit/expertiză contabilă refuză orice client din anumite ramuri economice cu riscuri mari, cum ar fi fondurile de economii şi împrumuturi, de ocrotire a sănătăţii, asigurări … şi ar putea chiar stopa efectuarea auditului unor clienţi din aşa ramuri. Investigarea noilor clienţi. Înainte de a accepta un nou client, cele mai multe firme de audit/expertiză contabilă fac o analiză a respectivei companii pentru a determina dacă ea poate fi acceptată în calitate de client de audit. În măsura posibilităţii, ar trebui evaluate reputaţia clientului potenţial în comunitatea de afaceri respectivă, stabilitatea lui financiară şi relaţiile sale cu firmele de audit/expertiză contabilă cu care a colaborat în trecut. ...

Download
alert iconRaporteaza o eroare
0 Comenteaza
+1
Posteaza

Curs: Angajarea auditului rapoartelor financiare Profesor: Echimovschi A.