Lansarea afacerii proprii in 10 pasi : 1.Mai intai de toate trebuie sa ne hotaram in ce domeniu dorim sa activam, sa schitam un scurt business-plan, si puteti da start initiativei dumneavoastra. 2.Mergem la Camera Inregistrarii de stat, (Chisinau str. Stefan cel Mare 73, tel: 27-73-18) cu un singur document - Buletinul de identitate. Dar, in moment ce doriti sa scrieti cererea pentru infiintare, este bine sa aveti in minte cateva variante pentru Denumirea firmei, si domeniile de activitate. Conform legislatiei, la inregistrare puteti prezenta 5 domenii diferite de activitate, fapt care va asigura un orizont mai larg in activitatea pe care o veti desfasura. In caz ca nu reusiti intr-o directie cu siguranta ca veti reusi in alta. Ulterior inregistrarii veti putea face modificari si adaugiri in acest sens. Registrul de stat face verificarea daca nu aveti datorii catre Inspectoratul Fiscal. Va va oferi un certificat pentru deschiderea unui cont bancar temporar si o nota privind data vizitei urmatoare. Suma necesara care trebuie s-o platiti este de 544 pentru un SRL. Procesul de inregistrare dureaza 5 zile, in caz de urgenta va va costa 965 lei. Nota: Daca puneti adresa juridica la o adresa unde nu aveti viza de resedinta, atunci e necesar sa prezentati contractul ce confirma proprietatea. Va fi necesar de facut o copie la contract si de lasat la CIS. 3.Mergem sa deschidem contul in banca. Pentru asta veti avea nevoie de Buletinul de identitate si copia acestuia si desigur certificatul de la Camera Inregistrarii de Stat. Scriem o noua cerere de deschidere a contului si platim suma statutara minima de 5400 lei. Daca firma are mai multi asociati(de exemplu ati implicat in afacere pe un bun prieten care are o experienta bogata in afaceri), este permis de a investi doar 40 % din suma necesara. 4.Ne intoarcem la Camera Inregistrarii de Stat. Primim pachetul de documente, unde intra Decizia despre inregistrare, extrasul din Registru, certificat de inregistrare, decizia voastra personala de infiintare a firmei,(daca sunteti fondator unic) sau Procesul Verbal al adunarii asociatilor (daca sunteti mai multi fondatori). De obicei actele, precum Statutul firmei, sunt intocmite de lucratorii Camerei. Pe ultima pagina se descrie pas cu pas unde trebuie sa mergeti pentru a fi luat la evidenta, unde sa duceti documentele. Pentru orice eventualitate faceti 5 copii a tuturor documentelor si un Dosar pentru pastrare, pentru a preveni incomoditatile in caz de pierdere a dosarului. 5.Mergem la Biroul National de Statistica (Chisinau, str.Grenoble,106 tel.: 40-30-00) Ridicam certificatul cu codurile de activitate conform clasificatorului CAEM. Atentie! Acest Document se emite gratuit. 6.Emitem un ordin de angajare a unui contabil, si impreuna cu el mergem la inspectoratul fiscal teritorial, luand cu noi toate documentele si copiile acestora unde acestea sunt perfectate.
Comentariul tau va fi primul
22:03Curs: Etapele infintari unei afaceri Universitate: Duk